tisdag 9 september 2008

Höst och damm

Nu har hösten börjat smyga sig närmare,vi har varit till stugan och gjort vinter färdigt i helgen.Passade på att tända lite ljus.Ursäkta att det inte har blivit så många inlägg den senaste veckan,men här hemma är det renoveringskaos.I kväll är det en dimma i hela huset,min man håller på att slipa golvet som vi just lagt in i min punschveranda.Vi hade sån tur att grannarna har bytt golv för ca1år sedan,och dom hade samma som vi har i vardagsrummet.Vårat befintliga är oljat så det var bara att ta tjuren vid hornen och hyra en golvslip.I morgon måste jag nog ringa efter lite städ hjälp för här är det inte fint,kan trösta mig med att nu blir det riktigt höststädat.Snart är det bara panelen och lite färg som fattas tills vårat nya rum är klart.Dess värre har jag på börjat en lite ombyggnad i köket också,det är aldrig bra att ha två projekt i gång samtidigt.Plus att jag har en hemlighet som tar lite tid...

Ha en bra vecka,och snart kommer lite ny inspiration bara dammet har lagt sig.Hihi...
Kramis Tess

9 kommentarer:

Annika sa...

Härligt att få fint hemma... o ljus det måste man ju bara ha nu... massor.. Kram Annika

♥ Fyra årstider sa...

Ser fram emot dina bilder efter renovering.
Kram Lotta

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Visst är det kul när byggnationen går framåt ;) Lyxigt o kunna ringa efter städhjälp...
Ser fram emot o få se slutresultatet. Kram Pirre

Majas mammelucker sa...

Halloj där hemligheter..hmm..nu blir jag nyfiken...
kul att få fint och nytt golv..men det för med sig mycket annat som storstädning..inte kul...vad gör du i köket ....?????
Hade gott! Kram Maria

Skomakartummen sa...

Nu vart jag nyfiken... hemlighet... Näää, det blir lätt många projekt men det kommer säkert bli jättefint, ska bli kul att se bilder. Kram sari

Glitter och Marsipan sa...

Vilken massa projekt du har på gång.
Känner igen mej lite,håller på överallt för tillfället,känns det som.
Den där städhjälpen lät finfint.
kram Anette

Gårdsromantik sa...

Fy vad det är jobbigt med slipdamm - det söker sig in i varje vinkel och vrå och finns sedan kvar i åratal.

men fint blir det ju med nyslipat golv.

Så vackert det låter med punschveranda.

Kram Maud

Galleri Hönshuset sa...

Hej du söta. Det är det som är meningen, du Ska ta åt dig den utmärkelsen. ;)Byggdammet börjar lägga sig, nu är det sista lagret målning som står på tur...så imorgon kväll är jag nog ganska hög av all målarfärgs lukt... =) Ha en rolig Fredag. Kramiz till dig från mig. Pirre

Hjärtats saga sa...

Hej Tess!
Jag är ledsen, men vi beställde bara i enfärgat grått och rosa/lila samt att vi har bara två XL kvar i rosa/lila. Det fanns inte mycket kvar av tunikorna när vi var på Formland i Danmark. Synd.
Det ska bli spännande att se din hemlighet och när renoveringen är klar. Här borde också renoveras lite var stans, men det är svårt att sätta igång. Hoppas att jag får lite energi att sätta igång.

Ha det så bra och många hälsningar Kerstin