onsdag 24 september 2008

JUL JUL STRÅLANDE JUL

Snart kommer tomten det är närmare än man tror,i veckan fick jag lite julkänslor.Är en person som älskar julen och allt vad det innebär,bakning julklappar mysoch mycket shopping.Har förknippat pyssel och nöjen i veckan,för er som inte har märkt det så har idol startat på nytt.Så klockan 20.00 är det bara att inta soffan och fram med pyssel.Det senaste alster jag lyckats med är denna underbara Tilda tomte som tämligen har skrikit i förpakningen att få komma ut och bli sydd.Fast det är klart det bor några timmars sömnad bakom en sådan.
Den fick hedersplatsen i mitt underbara fönster som är mellan köket och vardagsrummet.
Lite närmare bilder (granska inte för nära är ni snälla för det är mycke pyssel bakom tomten)
Även jag har fått min underbara JUl bibel,gick genast ut i trädgården och plockade lite kottar för julens alla dekorationer.


Ett litet ljus i höstmörkret.Ha en fortsatt mysig vecka.
Kramis Tess

5 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag älskar jul och blir varm i hjärtat av dina bilder.
Kram Lotta

Unknown sa...

Guuud såå mysigt du gjort och vilken fantastisk tomte du gjort!! Vilket arbete....
Själv tänkte jag faktiskt ta fram julen med snart då jag har öppet rätt sällan...så jag hinner sälja allt!! ti-hi....Önskar dig en underbar helg! kramar Malin

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilken julkänsla man får från dina vackra bilder. Tilda-tomten blev ju bara hur fin som helst! Jag har en förpackning med en Tilda-ängel som väntar på att bli upplockad...är de hemskt jobbiga att göra?

Ha en trevlig helg:)
Kram / Therese

Hellen sa...

Hej Tess!
Så underbar tomte, du är helt otrolig på att sy fina detaljer. Boken har jag också sneglat på. Vad tycker du? Var den värd att köpa?

Själv är det första gången på länge jag är ut och bloggar. Har legat på sjukhus några dagar. Inget allvarligare men jag har varit helt däckad. Nu LÄNGTAR jag efter att pyssla och blogga igen.

Ha det så gott!
Kramis Helen

Gårdsromantik sa...

Men så fin tomten var - vilka härliga detaljer!

Kram Maud