måndag 1 december 2008

Natt pyssel och tandvärk...

Ni kan nog inte tro era ögon men klockan är 01.27 pip. Och jag sitter vid datorn. Det beror på tandvärk som inte vill ge sig, och att jag fastnade vid symaskinen när min man lagt sig. Han brukar inte tro jag är klok om jag avslöjar att jag sydde mitt i natten. Det konstiga med mig är att när pysslet kommer, så kan jag inte sluta förrän det är klart. I natt blev det en strut med monogram. Kanske blir det barnens julstrut eller så får den bara hänga och se fin ut. Jag var ju bara tvungen att hänga dit ett litet hjärta.

Funkar även med en Maileg nisse i.

Midnatt råder tyst det är i huset, tyst i huset. Alla sover och det ska jag också göra...
Snark...................
Önskar Er alla en underbar start på veckan.
Julkram från mig till dig.
Tess

16 kommentarer:

Mia sa...

Vilken fin strut du har sytt, jag kanske tom lånar din idé. :)

Hoppas du slipper den där tandvärken snart, jag vet precis hur det är.

Kram Mia

Anonym sa...

Så fin!! Härligt när pysselandan smyger sig på, men inte kul med tadvärk. Hoppas det blir bättre. Kram kram

Brunkullan sa...

Så fin! Tur att du är nattpigg och kan få till sådana skapelser:)

Hoppas tandvärken går över snart!! Har du bokat tid till idag?
Susanne

Vit Spets sa...

Åååå stackare med tandvärk!
Tänka sig att jag har sluppit tandvärk än så länge - i hela 36 år.

Struten var fin... såg förra året att Lantlifs Anette sydde en strut i vit fleece - så användbara!!!

Hoppas tandvärken går över snart!
Kramis
//Siv

Lilla huset på prärien sa...

Vad duktig du är! Nissen ser ut att trivas :) Och jag gillar din knoppbräda - superläcker!

Kram Jenny

Evfa/Nystverket sa...

Ojoj stackare, tandvärk är inte roligt. Hoppas det blir bättre snart.
Rolig blogg har du ialla fall, och inspirerande, hit kommer jag igen.

hälsningar Effie

Malin sa...

Åh vad du är duktig! Jag kan inte sy så där sent då fungerar inte min hjärna =)
Självklart får du länka till mig.
Kram Malin

Veronica Tingvall sa...

Stackare:-( Men en riktigt fin strut har du gjort. Jag är likadan när det gäller att få saker färdigt. I lördags höll jag på med mitt pepparkakshus väldigt länge men tillslut fick jag ändå ge upp. jag blev på så dåligt humör och ingenting gick som det skulle göra så jag fick göra klart dagen efter... Jag borde bli bättre på att avsluta i tid men inspirationen har så svårt att ge med sig innan jag är färdig.

Ha en jättefin dag, hoppas att du inte är för trött.
Kram/Veronica

Annika sa...

Vilket härligt litet nissebo du gjort.... han passade ju precis i struten...:) tandvärk ä inge kul.... hoppas den ger med sig o att du får en fin vecka.... Kram Annika

Sara sa...

Så söt strut, passar perfekt med en söt tomte i :-)
Kram Sara

Britt sa...

Guud, va du är duktig! Trist med tandvärk, men du fick ju något positivt utav det; struten! ;-)

Kram britt

Ida sa...

Vilken otroligt fin strut du sytt, och vad mycket annat fint du knåpat ihop inför julen. Önskar att jag var lika duktig bakom symaskinen. Som vanligt är det en fröjd att titta på dina bilder. Ha det så bra, och hoppas att tandvärken ger med sig. Kramar Ida

annashusidingtuna sa...

Ja, när pyssel andan smyger sig på brukar det kunna bli så där, fint vart det också.
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad fin och nissen skulle jag kunde dö för...synd om dig stakare som har tanvärk, hoppas du snart blir bättre.
Kram Lotta

Inspiration i vitt sa...

Hej Tess, vad du kan mycket olika saker din strut blev så gullig och fin. Tänk att när alla lagt sig i huset så sänker sig det ett lugn som är så skönt, då blir jag oxå väldigt kreativ.
Kram på dig/Ingela.

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken söt strut!!!

Ha det gott, kramar!