onsdag 10 december 2008

En kär gammal vän...

Jo tro det eller ej men det är en Tomte. Världens bästa kompis tyckte jag när jag var liten. Han har följt mig i 35 år och fler blir det, åldern är svår att veta men gammal det är han och mjuk och go. Visst är han stilig.
I dag kom det lite påfyllning till mig från House Doctor, blev blixt förälskad i denna underbara trälåda på mässan i augusti och det var som att vänta på Tomten. Barnens kalender fick genast flytta i den.

Har även börjat fylla upp alla mina glasburkar med ljus nu inför julen, det brukar bli några stycken i olika vrår. Ser att det finns fler i bloggvärlden som gör samma.
Denna underbara burk blev min i dag, en lunchburk. Fin både jul som sommar.
Ni som väntar på min tävling så blir det till helgen.
Tomte kramar från mig till Er.
Tess

11 kommentarer:

Ida sa...

Vad kul att ha kvar en tomte som funnits sedan man själv var liten. Ohh.. så fin lådan var från House Doctor och lagom stor också. Ha en fortsatt bra dag.
Kramar Ida

Mia sa...

Vilken underbar trälåda! Letar själv efter en hyfsat stor låda som jag kan ha alla mina tidningar i. :)

Kram Mia

Villa Carl Larsson sa...

Det är ju så fint att göra ljusstakar av gamla glasburkar man haft sill i t.ex. och bara knyta band runt. Supernice! :)

Kram

Allis sa...

Visst är det härligt med dessa gamla saker som väcker sååå mycket känslor och minnen!!
Lådan är jätte fin!!
Ha en forsatt skön vecka och Lucia!!
Kram Eva-Lis

annashusidingtuna sa...

Själv har jag 2 tomteljus som jag fick i mellanstadiet och de ska jag aldrig tända.
Lyktor kan man inte få för många av!
Kramar Anna

Annika sa...

Fina saker din postis kommit med... o vilken underbar tomte.... Kram Annika

Inspiration i vitt sa...

Förstår att du är kär i din goa tomte, så söt han är.
Vilken charmig låda sån har jag inte sett förut, och fina paket har du lagt i den oxå.
Kram på dig/Ingela.

♥ Fyra årstider sa...

ÅÅ vad det är fint med enkla glasburkar..imorgon kommer de och fotar..spännande.
Kram Lotta

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vilken häftig tomte...o härliga grejer du visar. Gillar lunchboxen, riktigt fin. ha det gott. Kram Pirre

Gardaludde sa...

Hej!
Jag hittade din blogg och hemsida via Maileg. Vad avundsjuk jag blir. Jag är själv bosatt i Skellefteå och hoppas att det är ok att jag länkar din blogg genom min egen! Snygg hemsida och blogg förresten! En annan 34-åring i Skellefteå!

Unknown sa...

Tack söta för din fina komplimang!! Det blir lite långt mellan inläggen då det är mycket nu...=)

Håller tummarna för dig ang julförsäljningen!! Är du förresten en 73:a?? Tippar på det då du haft tomten i 35 år..ti-hi...I så fall välkommen in i klubben!! =)

Må så gott! kramar Malin