tisdag 16 december 2008

Kök och tävling...

Helgen som varit har som vanligt varit fullbokad av aktiviteter och pyssel. Äntligen börjar köket bli klart efter en ommålning och tillbyggnader. På söndan rev vi bort kakel och bytte bänkskivor. Min underbara pappa hjälpte till som vanligt, utan han skulle vi inte fixa detta.Tack för hjälpen. Det kommer fler bilder när kaklet är på plats, men här kan ni får en liten smyg titt.
Givetvis har det kommit fram lite mera Gnomens tomtar, denna är min absoluta favorit med hjärt halsbandet. Det var min första som jag fick av min man till samlingen.



Jag har inte hunnit med att göra julgodiset ännu men det är hem handlat alla ingredienserna så snart kommer det nog en kväll när jag börjar koka ihop alla godsaker. Men det finns faktiskt en hel del att köpa om man inte hinner och det är inte dåligt heller.
För alla er som väntat så är tävlingen av gjord...
Min kära Mamma har fått avgöra vinnaren, hon valde ett nummer mellan 1-50.
Och vinnar numret är nummer 32
INSPIRATION I VITT
GRATTIS TILL EN UNDERBARA LJUSSTAKE MED TEXTEN JUL.
Maila adressen så skickar jag julklappen.
Julkram från mig till Er.
Tess

20 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vilket härligt kök du har fått. Oh jag vill också ha...

Hoppas du har en fin dag
Kram/Veronica

Ann-kristin S sa...

Dom är ju så fina dina gnomer ,vars har du köpt dom ??
Köket blir jätte fint

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.

Har du fått någon skyllt från mig än.

Kram

Anonym sa...

Ja gnomera är jätte söta. De är riktiga tomtar för mig...
Kram kram

Malin sa...

Hej!
Grattis till vinnaren!
Jättefina köksbilder! Såna där barstolar har jag tänkt mig till mitt kök också.
Kramar Malin

Villa Carl Larsson sa...

Vilka otroligt fina bilder och jag gillar gardinerna jättemycket. Har du sytt dem själv?

Kram och grattis till vinnaren!

Barbro sa...

Jag aer nog saa dum att jag inte foerstaar var nummer 32 finns?
Barbro

♥ Fyra årstider sa...

Du har lika mysigt som vanligt Tess..och lyckliga vinnaren som får den ljusstaken. Ha en bra vecka...snart är det JUL..
Kram Lotta

Unknown sa...

Åh så mysigt du har och Stort grattis till Ingela! Kram Petra

Brunkullan sa...

Men...nu hade jag ju missat tävling också:(
Men grattis till vinnaren i alla fall:)

Så fint i köket du har! Och tomtarna är så söta! Älskar Trolltyg i tomteskogen, och dina tomtar är väl inspirerade av den serien? Eller är det tvärtom!?

Kram Susanne

Ann sa...

Hejsan.

Underbara bilder du har i din blogg.

En liten fråga bara, vart har du köpt dina bar stolar?

Mvh Ann

Inspiration i vitt sa...

Jag tror jag svimmar.............. duns hörde du dunset jag kravlar mig sakta men säkert upp till ytan och inser att det är sant jag av alla har vunnit en underbart vacker ljusstake från lika underbara gulliga Tess, ojojoj vad jag blev glad tack tack så mycket.
Tusen kramar till dig/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

Jag igen, glömde säga i all iver att ditt kök är så fint och vad snäll din pappa är som hjälper er med allt slit.
Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt och juligt det ser ut!!

Önskar dg en riktigt GOD JUL!!!

Kramar!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

åååååå så fint köket blir.....vi ska göra om vårt kök efter jul...längtar.har en mitt stolpe i köket som ska väck...den ska ersättas med en limbalk....köket kommer att bli perfekt efter det...hoppas jag..hihihihihi..

Kramizz Nilla

Lisas torp sa...

Hej och tack för titten hos mej!
Åh, så fint kök du har riktigt inbjudande och jul-likt!

Självklart får du länka mej!

Lisa

Britt sa...

Vilken tur att man har snälla föräldrar, tänk vad hjälp man får vid alla möjliga tidpunkter och tillfällen. :-)

Ni får det verkligen jättefint.

Britt

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Vilket Juligt kök...
nu ligger Bamsen i ett paket med en Lottafilm inslaget i rött papper med vita prickar... Jag är så nöjd hoppas Sara blir de...
Kram Linda

AnnishAnule sa...

Hej hej söta du =) Måste bara få fråga vart du har hittat de söta snöflingorna som faller på din blogg?! Kram Anna
http://annishanule.blogg.se

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull vit julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla