fredag 12 december 2008

Tilda alster och tävling...

Som ni redan kanske vet älskar jag Tilda figurer. Nu börjar Julen närma sig och några flera har kommit fram ur sina vrår. Denna underbara snögubbe älskar jag där han hänger i mitt kök.Självaste Tomte far med sin ren sitter ovanför järnspisen och kikar om det finns några snälla barn i familjen...

En liten julmus har det också blivit, men den saknar en kompis. Kanske jag hinner det innan jul, vi får väl se. På hyllan i köket ovanför dörröppningen sitter nissarna med min fina gevalia burk.

Tomte mor och far med paket.Nedan kan ni se min luciaskjorta i storlek 90cl, denna är min som är sparade genom åren. Väntar på att lillan ska växa i den. Vill passa på att önska er en riktigt mysig Lucia med pepparkakor och lussebullar. Själv har jag haft lucia idag, tvillingarnas klass spela upp sitt luciatåg för föräldrarna till lunch.

ÄNTLIGEN ÄR DET DAX FÖR TÄVLING IGEN...
Jag tycker nog det är lika spännande som alla andra.Tävlingen börjar idag lördag den 13/12 och avslutas på måndag den 15/12 24.00. Det du behöver göra för att vinna denna underbara JUL ljussstake från TILDASMAMMA är:
Skriva en kommentar, och länka bilden på din egen sida och även lägga upp mig på dina favoriter.För er som inte har en egen blog, går det bra att maila.
Lycka till.
LUCIA kramar från mig till Er.
Tess

50 kommentarer:

Julhuset sa...

oblebeduJag vill gärna vinna den urtjusiga
julstaken, länkar på min julblogg och lägger till dig på bloglovin.

Ha eb bra helg
Annika

Sofie sa...

Oj, jättegärna skulle den ljusstaken få pryda mitt hem!! Länkar och lägger dig som favorit!
Trevlig Lucia och Tredje Advent!

Vit Spets sa...

Hej Tess!
Självklart vill jag vara med i utlottningen... självklart länkar jag! Bland bloggar jag besöker ofta finns Du redan upplagd sedan läääääänge :)

Önskar Dig en härlig dag med familjen
Kramis
//Siv

Mia sa...

Klart att jag vill vara med. Länkar till tävlingen, din blog finns redan som favorit. :)

Trevlig Lucia!
Kram Mia

Malin sa...

Hej!
Jag vill jättegärna vara med och tävla! Vilken vacker adventsstake! Skulle passa så bra här =)
Du och butiken finns redan bland mina favoriter och jag länkar också!
Håller tummarna =)
Hoppas du och dina har en jätteskön lucia!
Kramar Malin

♥ Fyra årstider sa...

Å my goodness vilken snygg ljusstake...tävlar och länkar..du finns redan hos mig..såklart.
Kram Lotta

Anna sa...

Jag vill gärna vinna denna fina ljusstaken! Hade varit söt på min dotter Tilda´s rum som går i vitt!
Lägger in den i min lista om bloggar som jag läser och inspireras av. Favoriter vet jag inte hur man gör än..
Kram Anna

ANNIKA sa...

Hejsan!
Den här ljusstaken vill jag vinna!
Har ej blogg men mejlar dig.
Brukar ofta vara in hos dig och titta i bloggen och inspireras...
Ha en trevlig lucia och 3:e advent!
Kram Annika G

Camilla sa...

Gud vilken JUL-ig ljusstake. Den vill jag sjävklart vinna.
Har lagt upp bild och länk till tävlingen på min blogg

Villa Carl Larsson sa...

Sååå fin! Jag vill gärna vara med. Jag har redan dig bland mina favoriter och så länkar jag till tävlingen från min blogg också.

Kram

Lena sa...

Hej hopp!! Självklart vill man vara med och tävla. Det är ju en underbar ljusstake!! Länkat och klart inne hos mig, både bild och blogglista!! Ha det bra och välkommen in till mig! // Anna ♥

Sara sa...

Hejsan
Jag är gärna med och prövar lyckan.
Kram Sara

Lilla huset på prärien sa...

Ja, ja, ja!! Den vill jag ha! Jag är med och tävlar och länkar på min sida såklart :)

Måste säga - vilka fantastiska alster du gör! De där Tildasakerna verkar ju jättesvåra att göra!

Kram Jenny

annashusidingtuna sa...

Jag vill himskans gärna vara med och tävla, självklart lägger jag dig i min favorit lista och länkar även med bild om tävlingen till dig.
Nu håller jag tummarna så att de vitnar....
Luciakramar Anna

Rhodin sa...

Åååååh den är ju underbra! Jag har länkat dig i min vänsterspalt. Ha en underbar lucia. Kramis!

Ida sa...

Jag kan inte fatta att du hinner fixa och sy så mkt. Jag har Tildas Hus men har inte ens hunnit påbörja ngt syprojekt. Vart köper du tygerna till figurerna??

Jag vill gärna vara med och delta i din tävling så jag länkar i min högra spalt. Du finns sedan innan med bland favoriterna. Många kramar Ida

marita sa...

Hej
Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av den tjusiga ljusstaken.
Tack för en trevlig blogg

Hälsningar
Marita

Locklig sa...

Oj oj oj, vilken fin ljusstake, den vill jag verkligen vinna!
Länkar till dej och lägger in dej i favoriterna :)
Ha en riktigt bra tredje advent idag.
Kram Locklig
http://www.metrobloggen.se/juligen

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Jag vill gärna vara med :) Jag har länkat och lagt till dig bland mina bloggfavoriter :) http://johannadesign.blogspot.com/2008/12/ngra-korta-tvlingar.html

Trevlig advent

Vänligen Johanna

Pysselsyster sa...

Hejhopp!

Den är ljuvlig, klart jag vill vara med.
Hoppas på tur!

alegni sa...

den vill jag vinna!
din butik finns redan i mina favoritbutiker :)
skön söndag!
kram,
ingela

annie sa...

Åh va fin den var, den vill jag verkligen vinna! Den skulle passa perfekt på vår öppna spis!

Ha en härlig 3e advent!
annie

http://anniestankar.blogg.se

lilla lugna sa...

OOOOtroligt snygg ljusstake!
Jag vill gärna vara med och tävla om den. Jag har ej någon egen blogg men du är med i mina favoriter.

Trevlig Tredje advent!!!!

Pyssel och Trams sa...

Jag vill absolut vara med och tävla!=)
Jag länkar självklart och lägger till dig bland mina inspirationsbloggar!=)
Mvh Anna

-camilla- sa...

Hej!

Klart jag också vill vara med & tävla om den där JUL-ljusstaken.. Eftersom jag inte har någon egen blogg så jag har mejlat dig... Du finns sedan länge bland mina favoriter, och butiken likaså...

Ha en fortsatt härlig 3:e advent...

Snöiga hälsningar från en riktigt vintrigt Boden/Camilla

♥ mamman i huset ♥ sa...

Tävlar gärna om den härliga ljusstaken, länkar till tävlingen och sätter upp din blogg i länklistan!

Tack & hej!

MiaMaria sa...

Jag skulle jättegärna vilja vinna ljusstaken :) Har länkat i min blogg och lagt till dig i länklistan :)

Mjuka sa...

Vill så klart vara med. Länkar från min blogg
kram Malin

Anonym sa...

Jag vill vara med :D Ska göra det du sa snarast möjliga. KRAM!

House observations sa...

Jättefin ljusstake som jag gärna vill vinna! Jag är en ny bloggare och har precis startat en blogg och skulle gärna behöva lite uppmuntran och inspiration (decemberandbeyond.blogspot.com)

Anonym sa...

Åhh så fin! Jag har länkat http://misu79.blogspot.com/2008/12/tvling.html och satt er sida på favoriter på min blogg..
God Jul!!
Kram Mia

Inspiration i vitt sa...

Hej Tess, vad du pysslar med mycket, är det du som syr alla julfigurer och tilda dockor?
Du är att en riktig pysslare du.
Har du tävling nu igen! Du är att go du.
Klart jag vill vara med, jag länkar dig med bild förståss.
Kram på dig/ingela.

Barbro sa...

vilket fint pris. vill vara med - utan blogg.
Tack
Barbro Vigeant

♥ Fyra årstider sa...

Skulle bara titta in och önska dig en bra dag..hoppas du får en skön jul med mindre aktiviteter.
Kram Lotta

Lotta sa...

Hej,
vill gärna vara med om att vinna den fina ljusstaken. Länkar.
Ha en bra vecka.
hälsn. Lotta

HemmaFABRIKEN sa...

Hej! Åhh, vilken tur att jag hann...
Vill ju gärna vara med och tävla om den ursnygga ljusstaken. Hoppas, hoppas, hoppas...
Lägger till dig som favorit och länkar i högerspalten med din bild!
Kram Magdalena

Björk o Äng sa...

Åh...ja! Jag vill jättegärna vara med och tävla. Jag har länkat på min sida och du är en av mina favoriter sedan ett tag tillbaka :)

Ha det myspys!
Camilla

Ewa sa...

Vilka fina Tilda figurer. Har du sytt dem själv? Jag började ju på en så stort, men har haft så mycket stickbeställningar, så den vart liggandes. Får ta tag i den efter jul...

Kram
/Ewa

livet på utanäs sa...

Hej !
Va, kul att du hittade till mig.Såg att du länkade till mig ,tack för det, men det står "Livet på Utanås" men det ska vara "Livet på Utanäs" om vi nu ska vara noga. Själv har jag inte kommit igång med länkningen än , jag får skärpa mig ...

Du , jag älskar också Tilda figurerna. Har några som väntar på att bli sydda. Måste söka fram påskgumman framåt våren ...
Ha det nu så bra i julstöket !
MVH Sussi O

maxell sa...

Vilken underbar stake. :) Jag är gärna med och tävlar om den.

Jag har lagt upp bilden och länken i min blogg.

Anonym sa...

Vilken otroligt vacker ljusstake!
Jag vill mer än gärna vara med och tävla om den, jag länkar på höger sida på min blogg och så har jag lagt till dig bland mina favoritbloggar :)

Önskar dig en fortsatt mysig kväll.
Kram!

japp sa...

Hejhej.. jag är gärna me i utlottningen din.. såå fin ljusstake. Hoppas på tur..hihi.. åsså länkar jag förstås.. kram Helén.

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Vilken superfin ljusstake du lottar ut! Vill självklart vara med i tävlingen och länkar på min blogg! Har ingen favoritlista på bloggen men jag lägger till dig på bloglovin och din butik ligger redan under mina favoritbutiker.
Kram Sara

Hem och Lycka sa...

Den där är så himla fin den där ljusstaken! Länkar på min blogg och har dig redan på bloglovin.

kram

Unknown sa...

Självklart vill jag ju vara med i din underbara tävling. Hoppas bara på lite tur och självklart länkar jag

Annika sa...

Ojjoj är ju ute i sista minuten.... hinner nog inte länka tyvärr..... får väl tävla nån annan gång...:) gillade dina nissar av alla slag.... de är så fina... Kram Annika

Märta sa...

O tänk om jag har tur och vinner din fina vinst!!
angsgard1@telia.com

Glitter och Marsipan sa...

Hej Tess.
Såg din tävling i senaste laget,men länkar till den.Och du är ju redan en av favoriterna på min blogg.
Så mycket fint och juligt du visar.Och ljusstaken...underbar.
kram Anette

Maria sa...

Jag vill gärna vara med och tävla, i sista minuten! Lägger en länk till höger på min blogg.

Ett skönare liv sa...

vilkea underbara små figurer :)
skulle jätte gärna vara me å tävla..
ha de fint!
kram nadja