måndag 13 oktober 2008

En grisbjörn

EN GRISBJÖRN TÄNK DE DU... Här hemma råder det total Lotta på bråkmakargatan frossa.När våran första pojke var liten älskade han Lotta och såg så mycket så videobandet gick av,och detta smittar av sig. Tilda älskar också Lotta och även jag tycker den är underbar, sitter gärna med en stund och ser Astrid Lindgren än att se tecknat. Min underbara beställning från Maileg i Danmark har kommit, och naturligtvis dessa grisbjörnar. Tänkte att detta var en perfekt Julklapp till lillan, men vad göra när en 1½ åring får se 40 grisbjörnar i en kartong.Det var bara att plocka fram en och höra en trollunge tjuta av lycka...Hittade min gamla pottstol som jag ropat in på auktion för över 10år sedan, den passade ju perfekt till nassen. Även lillan tyckte den var rolig att sitta i.

Som ni kanske förstår råder det Jul frossa här hemma. I helgen som var har jag och min man ,varit bortresta och jobbat på en slottsmässa nere i Österbybruk. Julkänslerna finns redan och fler blev dom. Det är konstigt att jag alltid får dom lite för tidigt och tyvärr hinner dom försvinna innan julafton. Så jag passar på att njuta redan nu.
Även Maileg nissarna har kommit hem till webbutiken. Skulle nog kunna äga en av varje. Hi Hi.
Här är dom minsta nissarna.

Dessa underbara kaninerna har även flyttat in hos oss.
Tack för alla mail och mysiga kommentarer ni lämnat till mig.
Ha en mysig vecka.
Kramis Tess

7 kommentarer:

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Vad bra att paketet har kommit.
Visst är papperet gulligt :-).

Så du har fått din Mailegleverans du...hmmm väntar fortfarande på min. Men den ska komma in den här veckan:-).

Ha det så gott.
Kraam
melinda

♥ Fyra årstider sa...

Underbar gris, kolade på maileg sidan men deras frakt var så dyr. Nu ska jag kolla in din butik.
Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Nu ÄNTLIGEN har jag köpt gris hos dig...jätte glad för att du säljer såå fina saker. Nästa gång ska jag köpa hus, när de kommer hem.Betalar den 20:e och hoppas du håller mina varor till dess.
Kram Lotta

Vit Spets sa...

Jag vet älskar dessa söta grisar... jag väntar på en röd/vit randig stor nasse gris från en annan webb leverantör... älskar oxå Lotta på bråkmakargatan... men mina barn ser inte filmen något mer - fast idag är dottern 10 år sjuk - kanske jag skall locka med denna film & glass :)

Jag skrattade när jag såg pottstolen - min man har en sådan kvar fast i rosa... men den är trasig i ena fästet så själva pottan sitter inte fast.

Måste in å kika i din webb butik är så sugen att beställa... vi får se vad det blir :)

Kramis
//Siv

Gårdsromantik sa...

Vilken underbar Grisbjörn!

Kram Maud

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka otroligt söta grisar :P

Kram Therese

Annika sa...

Jisse vad grejer!!!! o vilken härlig gris.... en sån pottstol hade jag när jag var liten..... rooosa.... riktigt grisskär... tyvärr kastad för länge sen enligt mamma...:( o tomtarna var ju för söta... KRAM Annika