torsdag 30 oktober 2008

Tomtens önskelista

HEJ TOMTEN I ÅR ÖNSKAR JAG MIG EN VIT JUL.....
Precis som när jag var liten,det var snö ända upp till fönstrena. Vi kunde klättra upp på garage taket, på snökullarna pappa hade skottat. Tänk vad underbart det skulle vara att vara liten ibland. Förresten TOMTEN jag skulle gärna vilja känna på samma sätt som när jag liksom var liten, och jag väntade på dig. Kommer du ihåg den där gången när du hade kört fast med skotern, och pappa var tvungen åka och hjälpa dig. Sen fick du låna min pappas skoter för att komma med alla julklapparna till mig, visst är han snäll min pappa.I veckan har tiden bara flygit iväg, jag hinner inte med. Barnen är förväntans fulla inför Helloween, och jag har inte hunnit förbereda ett dugg. Men det är tur att dagen är lång. Jag får starta dagen med ett besök på Ica, det måste handlas mycket godis och pumpor. Och jag får inte glömma servetterna som en av tvillingara beställt med pumpor på. Men denna vecka har samtidigt varit underbar, jag har nästan fått tillbaka min känsla som jag hade när jag var liten. Alla mina favorit tidningar har kommit i Jul upplaga, nu gäller det bara att fixa en ledig tid och bara bläddra.
Hemma hos oss har det även flyttat in en julmus, Rutan heter han. Dom som känner mig vet att alla mina gossedjur hade ett namn när jag var liten, och detta håller i sig.

Ikväll blev det lite tvärpyssel, klädde in min hjärt galge med mossa och dekorerade med pärlor som jag trädde på ståltråd.
Förresten TOMTEN jag glömde att jag önskade mig mitt stora paket som kommer från Walther&co.

Ha en mysig Halloween.

Kramis Tess


15 kommentarer:

jenny sa...

önskelistorna kan aldrig bli för långa...:) vi har massa snö idag så julkänslan finns där, tillsammans med alla jultidningar! riktig vardagslyx (som jag tyvärr lägger lite för mycket pengar på)
härlig blogg har du, har tittat in mycket på senare tid. tyckte det va dags att skriva en liten rad!

hälsningar jenny

Hem och Lycka sa...

Älskar julen och allt som hör till. Vilken mysig blogg du har! Det gäller att hinna med att läsa alla härliga tidningar och julböcker nu. kram

Vit Spets sa...

Hej där!
Jag blir lite ledsen när jag läser att söder över är det snö... men hallå här uppe då??? var är snön!

Ja du önskelistorna kan bli lite lång jag sitter & planerar barnens adventskalender... 48 paket = Kul.

Ha en underbar helg
Kramis
//Siv

Sara sa...

Hejsan

Jag vill med ha snö, hoppas hoppas. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

mig & alice sa...

Ville bara kika in och önska en skön halloweenhelg!

Kraam
Melinda

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Jag har också en låååång önskelista fortfarande. =) Men min största önskan är nog o åka till Kina o hälsa på vårt fadderbarn. Vi får se, en vacker dag kanske...

Mysiga bilder. Ha en härlig helg. Kram Pirre

♥ Fyra årstider sa...

Jag önskar mig ditt lilla zinkhus av tomten för snö har jag så det räcker. Kikar in för att se om du fått något nytt. Älskar mina nya fina saker från dig.
Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Hej vännen
Har du sett att lilla Nisse har kommit fram nu..han lämnade dig för att komma till mig...titta in på fyra årstider får du se..
Kram Lotta

Malin sa...

Hej!
Kikde in i din nya webbutik nyss, den är jättefin! Såg att du precis öppnat den, önskar dig lycka till!
Kommer tillbaka hit =)
Kram Malin

Vit Gladiolus sa...

Julen är härlig och det är inte svårt att skriva önskelistor.. ;)
kram Zinkbaljan

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Skickade en beställning igår på lite tomtar till dig. Har dock inte fått någon orderbekräftelse eller info om vart jag sätter in pengarna... men det kommer kanske inte automatiskt?

Ha en skön vecka.

Kram Jenny

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hej!
Hittade hit via en tävling..
Vilken härlig blogg o butik du har!
Fastnade för jag är också mamma till en Tilda! :D
Ses snart igen, är det ok om jag länkar till dig från min blogg?
Kram Jeanette

Inspiration i vitt sa...

Hej Tess vad mycket gulligt du visar. Jag älskar paket jag med både att få och ge bort.
Jag frossar oxå i alla de där tidningarna och det är så mysigt.
Kram på dig/Ingela.

Annika sa...

Ja nu är det bara upploppet kvar mot julen...... häääärligt...Kram Annika

Brunkullan sa...

Ja som julklapp har jag redan fått min önskan sen flera år uppfylld:) En kitchen aid!!!:-D

Men som en sann materialist så önskar jag mig nog några fler små presenter..hihi:)
Jultidningar är toppen! Vill ha dem alla!
Susanne