torsdag 16 oktober 2008

God Jul

Gissa om jag har JUL stämning...Tyvärr börjar den alltid för tidigt tycker min man,julmusiken har redan börjat spelas i smyg här i huset. Det är ju lite pinsamt om det kommer någon när jag sjunger med i alla underbara julsånger som finns. Eller rättare sagt vrålar med, lillan trallar med och dansar runt som en riktig lite madicken på junibacken. Gissa om min man ruskade på huvudet när det stod en gran på skåpet i punschverandan. Jag hade gjort en ny bild för mina annonser i JUL inredningstidningarna som kommer snart. Fast å andra sidan är det lite tråkigt att kasta ut granen redan, så den får nog stå kvar.Såg att det finns fler som pysslar inför julen redan och det är ju tur att jag inte är ensam om min last. Jag älskar verkligen julen och allt mysigt runt omkring. Just nu packar jag grisar och tomtar hela dagarna och skickar iväg små och stora paket.
Ha en mysig dag.
Kramis eller God Jul
Tess

13 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Ja du är inte ensam, vet inte om det beror på vi som som har butik tar bilder och gör ordning??? men det handlas redan julsaker.... Hur som helst så är jag helt jultokig i dag... (tja kommer nog vara det ett tag)

Mmmm... älskar dina grisar... Vet du fresten när du får in Zinkhusen? Har spanat in de i din webbutik..

Såg annonsen din förra annons... jätte fin.

Kram sari

Ett hus i vitt sa...

Åhhh vad mysiga saker du visar :-). Längtar sååå efter min leverans så jag också får köra igång med min gårdsbutik :-). Meeer jul :-D!! Kram, Anette

Annika sa...

Har varit inne o kollat i din butik...mycket fint..Suck man skulle ha en större plånbok.... är sugen på en del vackra saker... Kram Annika

♥ Fyra årstider sa...

Min gris kommer snart hoppas jag måste bara betala först...längtar.
Kram Lotta

Vit Gladiolus sa...

Halloj!
Åh jag längtar med till jul. Kul att du redan spelar julmusik, då ska jag med slå igång min julmusik här hemma med! Var så säker!
MVH Zinkbaljan

johanna sa...

Hej
Vad roligt med din fina webbbutik!!! Så fint...visst är det mysigt med julen visst längtar man.
Kraaaam

Ewa sa...

Hej vännen!

Tack, va glad jag blir.

Mönstret på mössan finns på Drops sida
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=26&lang=se

Jag började sticka den i ett grått Alpackagarn, men måste säga att det vart stop efter resåren... Begriper mig inte på Hur jag ska göra detta Björnbärsmönster riktigt. Måste fråga på handarbetsaffären här. Sen dammar det garnet så fruktansvärt, så jag får nysa och klia mig som en galning. Tror jag är lite allergisk... Stickar nu på ett par torgvantar som en tjej beställt istället, och tror jag ska göra ett nytt försök sen med ett annat garn. Tyckte dessutom att det vart lite sliddrigt. Tror inte mössan håller sig fin länge.

Uppe mitt i natten. Har feber av och till, och vaknade sjöblöt och kunde inte somna om sen. Satt här nu och förargade mig på en som budat på en sak hos mig på Tradera, och bråkar ang portot. Jag tänkte skicka som paket, vilket de flesta vill, men hon vill ha det som brev. Helt ok för mig, och hon får ta ansvaret ifall det kommer bort.Men först har hon inte hört av sig eller betalat på utsatt tid... Skyller på att hon varit sjuk, men har ändå orkat sätta in egna saker till auktion?!
Lustigt folk det finns. Visst kan man blir sjuk, eller få förhinder, men då kan man ju höra av sig, och då borde man ju inte ha ork/tid för egen försäljning.

Ute är det bäcksvart, och regnar lite smått... Tände lite ljus på bordet, och ska sticka en stund. Kan ändå inte somna om än.

Kram
/Ewa

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Vilken helt underbar bild du visar!
Den kommer sannerligen att locka den annonsen!!
Vet inte om du fått mitt mail?
Var lite orolig att du inte skulle höra av dig, om du tog illa upp.

Nåja, det hoppas jag ju inte iallafall.
Vill önska dig en härlig helg!
Kraam
Melinda

Vit Spets sa...

Hej Tess, här är vi många som gillar förberedelserna för julen... dock har jag ej börjat lyssna på julmusik än! så fint Du arrangerat med gris, tomtar & zinkhus... måste verkligen beställa lite prylar, måste tyvärr vänta på lite påfyllning först :)

Kramis
//Siv

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Oh så underbar bilder. Julen är såå underbar, och jag börjar också tidigt med julen, dock inte redan nu...hihi.... Dem där zinkhusen är ju ett måste, eller är inredning ett måste? Ibland så.... =)Ha en härlig helg. Kraaaam Pirre

Inspiration i vitt sa...

Vad mycket fina saker du visar julbilden var ju så fin, förstår att du och din lilla flicka har det mysigt när ni dansar omkring och sjunger hej tomte gubbar hihihi.
Förstår att du har fullt upp framöver.
Ja god jul då haha/kram/Ingela.

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Nu har jag kikat i din butik, tycker så mycket om den. Betalar mina varor på måndag morgon och så kommer jag nog att handla lite till framöver.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Hej Tess!

Jag var in till din butik och tittade lite. Funderar på de där Maileg tomtarna, de stora. Men är den stora pojken med röd tröja och beiga byxor slut? Om man vill ha ett set liksom?

Kram Jenny