tisdag 9 juni 2009

Dörren på vidgavel.Nu är den klar...

Eller så inte, jag vet inte om jag är riktigt klar med min och Tildas lekstuga. Det liksom ploppar upp nya ideer hela tiden. Tänk att det ska vara så roligt att äga en alldelens egen lekstuga, kanske är det alla barnsdrömmar. Vem vet.
Ja det är sant att lill prinsessan var tvungen att få en pippi porslinsservis, till lekstugan vi får väl se hur länge den håller.Kaffe kannan är ju bara finast.

Docksängen har fått flytta ut under sommaren till Tildas stuga som hon säger.
Givetvis fick maileg kaninen komma och fika i den nya lekstugan.
Här jobbas det förbrilt, ni såg i förra inlägget om allt som ska hinnas med innan det är sommarlov.
Tiden räcker inte till, jag kom just in efter att ha oljat in 2 broar.Och klockan är 00.00 pip.

Nu laddar vi för skolavslutning på fredag, har hunnit med att klippa 2 trollpojkar. Fast humöret var inte på topp från min sida, så i morgon blir det 2 till som får lite mindre hår efter att mamman i huset varit framme med saxen.
Ha en underbar vecka på er. Många kramar Tess

26 kommentarer:

Daisy sa...

Vilken fin lekstuga! Där blir det nog mycket lek i sommar! :)
Tycker du har en jättefin blogg med vackra bilder som ger mycket inspiration!
Kram Daisy

Anonym sa...

Förstår att din lilla flicka måste vara överlycklig över att ha en sån underbar stuga.
Vilket jobb du har gjort.
kram kram

Tanjis sa...

Vilken härlig lekstuga!
Tänk om man hade en sån.....ja,alltså till barnen såklart (hi,hi) fast visst kanske lite till mig också.

alegni sa...

jag kan förstå att ni bråkar om vems lekstugan egentligen är ;) vem vill inte ha en sån fin lekstuga!!
kram
ingela

Britt sa...

Åh, va mysigt! Jag vill flytta in med en gång! ;-)

Kram britt

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Neimen åhhhhhhh så fin, som en drøm.
Der vil jeg bo! Hihi, lille meg sammen med Mailegkaninene skulle fått det riktig så bra i lekestuen, fnis.

Ha en skjønn dag.
Klem

Anonym sa...

Jag måste bara fråga! Täcket till docksängen, är det köpt på Tradera och som en kudde egentligen? :)

Anonym sa...

aha! Ja, det var så likt en kudde som jag själv sytt och sålt på Tradera så jag blev helt snopen! Fint var det iallafall :)

Anonym sa...

Här är en bild på kudden jag menade, sådu förstår att jag blev nyfiken :)

http://images.tradera.com/854/80989854_1.jpg

Men när man jämfördem ser man att de inte är helt exakt lika :)

LantlivsAnette sa...

Ohhh så gullig lekstuga...den skulle man kunna sitta inne i en hel dag och bara mysa..
Ha det gott
Kraam Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

ååå så fin stuga....!!!

visst är det roligt att göra fint i lekstugor..jag fick aldrig nån när jag var barn så dotter skulle givetvis få ha en egen.
Har försökt göra den i ordning men det vara inte så länge då småbröderna gärna geggar med lera & grus där inne....

Härligt med sommarlov snart.Min lilla Elin börjar skolan till hösten så här ska det njutas så länge det går.För när dom väl börjar skolan då slutar lugnet....

Kramizz Nilla

Vit som snö sa...

Vilken söt lekstuga. Tilda är lycklig som har en så pysslig mamma som får till det såå fint!
Jaa, visst stressar man nu för att hinna alla måsten, men snart..!!!!
Kram Cilla

Börjelundskan sa...

Hejsan!
Det var det sötaste lekstuga jag har sett. Lyckans ungar som får leka där, det är nästan så att man vill ha en sån själv. Roligt att jag hittade in till dig, kommer absolut att titta in igen.

Ha det gott. Kram Cin

Unknown sa...

Det är den härligaste lekstuga jag sett.. En sån man önskade sig som barn och aldrig fick.
Där blir det nog en massa lektimmar i sommar.
Kram Maria

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilken underbar lekstuga du/ni har!!
Jättesöt!
O vilka urfina bilder i det tidigare inlägget! De verkligen andades sommar :)
Kram Jeanette

Nettan sa...

Så fin den blivit, klart man ska fika med " en pippiservis ".
Även sängen har fått flytta ut =)

Lycka till med de andra 2 klippningarna, har en här med som behöver det, men då får det bli frisören ;)

Kram Nettan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

åhhh, det var det aldra sötaste i lekstuge värld jag sett ju!!!
Så gulligt, sängen är bara fööör bedårande ju;)

Mina töser börjar bli för stpora för vår lilla stuga...får väl inredan åt min lille prins nu istället!!!

Kram Mamma Millan!!!
hjärtligt välkommen till nypremiären av min blogg!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint och gulligt, en dröm för alla tjejer. Och Pippi-servisen var ju för fin. Nu kommer du väl inte se mycket av dottern när hon blivit med eget hus.
Kram till dig
AnnaMaria

Brunkullan sa...

Jättefint har hon (eller ni..hihi) fått i stugan:)

Som du säger är det en önskedröm! Jag hade inte heller någon. Men jag vill fortfarande ha en:)

Susanne

hemma hos lilla mej sa...

Vilken charmig lekstuga.Där blir det nog mycket lek i sommar.Ha en skön onsdag kramiz ~~~~RITA~~~~~.

mitt skärgårdsliv sa...

Helt underbara fin lekstuga!! En sån vill jag också ha ;) Ha det bra!

Titti sa...

Hej
Hittade hit nyss. Oj vilken jättemysig lekstuga.Mvh Titti

lolla sa...

hejsan
Åhh snälla du kan jag få flytta in....
Tamej tusan den finaste lilla lekstuga jag sett, nu blir jag riktigt sugen att fixa till våran gamla stuga åxå...
vi dansar soldansen tror jag inför skolavslutningarna... är ni med ??
kramar lolla

Ett hus i vitt sa...

Åhh vilken fin lekstuga! Helt i min smak :-). Förstår att ni har underbart skoj där tillsammans. Åh, vill ha jag med... Kram, Anette

Lilla huset på prärien sa...

Vilken underbar lekstuga!! En sådan vill jag också ha! Ehrhhh, jag menar en sådan vill mina döttrar också ha *ler*

Verkligen fin - inspirerande.

Kram Jenny

i Emmas vita hem sa...

Hej Tess :) Vilken underbar liten lekstuga, man önskar nästan att man var liten igen, sommarlov och lek i lekstugan, kan det bli mycket bättre än så? Hoppas att du får en mysig helg och att solen börjar skina igen :) Många kramar Emma