fredag 19 juni 2009

Midsommarafton!!!

Glad midsommar på er alla underbara människor som kikar in till mig. Vi är framme på vårat smultronställe. Solen skiner och måsarna skriker. Här har vi hunnit med mycket under dagen. Enligt tradition är det blommplockning och midsommar stång klockan 13.00. Efteråt dansar vi runt stången till dragspel och små grodorna. Avslutningsvis spelas en fotbollsmatch mellan lungö if och källa bk. Och när dom vuxna har spelat klart är det dax för barnmatchen. Mina nya träskor kommer från Inga frome sweden, åh dom är bara underbara och sköna. Förra sommaren köpte jag som alla andra ett par calou tror jag dom heter, men jag kan inte säga att dom är sköna utan mest snygga.

Årets godaste Midsommartårta är den som Buffe tidningen rekomenderade.

Marängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde och färska jordgubbar.Ni måste bara testa den.Nu är det dax att avsluta midsommarafton på våran egen dansbana på Lungön.
Kram Tess

ps glöm inte att plocka 7 sorters blommor under kudden.

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

vad mysigt ni har haft det .Här har det regnat sedan har solen tittat fram nu ösregnar .1000 tack för tipset den ska jag pröva.Ha en skön kväll kramiz~~~~RITA~~~~.

Gårdsromantik sa...

Här har du en morgonpigg - stupade i säng kl 21 - hade affären öppen undermidsommarfirandet - du vet hur det är med eget företag:-)

Vad roligt att höra att inga var så sköna - jag är så sugen på att ta hem dem till butiken.

Kram Maud

Fågel Blå sa...

Hej och vilken mysig blogg du verkar ha.... har vart in och kikat lite.....
Kram Kathrine

Britt sa...

Den tårtan verkar smaskens! Måste testa vid nåt tillfälle...

Hoppas ni hade trevligt.

Kram britt

Vevve sa...

Ni verkar att det bra i ert paradis!
Hoppas ni fick en fortsatt trevlig midsommarhelg. Ha det så trevligt till veckan på era väntande äventyr!
Kram Veronica

Therese Sagstedt sa...

Hej!

Undrar om du ftfarandeesyr upp änglavingarna och vilka fäger syr du i? Sen såg jag även att du hade så söta tilda kaniner säljer du sånna också? Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag glömde blommorna.. fniss, men drömde en massa ändå! Hoppas resten av din midsommar blev lika bra.
Kram AnnaMaria

Inspiration i vitt sa...

Hej Tess, hoppas din midsommar varit underbar, det har min.
De träskorna var ju såå fina, jag har ett par från calou som jag köpte förra sommaren jag älskar mina och har dom ofta.
Wow vilken tårta, nu ska jag verkligen ta och göra den, ojoj så god den såg ut hos dig, den gick nog snabbt åt.
Kramar till dig vännen/Ingela.