onsdag 17 juni 2009

Mitt utekök...

Rött, rutigt, prickigt, randigt, jordgubbar och kockumsemalj det är sommar för mig. Och helst ska jag sitta på bryggan i våran sjöbod och höra måsarna skrika, havet spegelblankt och barn som badar.

Tiden fram till midsommar har flygit fram, nu är det två dagar kvar och här hemma packas det i alla väskor och kassar som finns. I morgon torsdag åker vi efter barnen har slutat fotbollsskolan. Och tro det eller ej men det går åt lite saker och kläder till en familj på 6 personer. I dag har jag bott i trädgården och fixat inför resan, trots att min syster bor här när vi är borta och det känns skönt.
Lite pyssel har jag hunnit med i veckan i alla fall, det där sista man bara vill ha klart och slutföra. Jag har drömmat om ett eget ute kök som alla andra har för utom jag, som min man säger. På baksidan brevid Tildas lekstuga har vi satt ett plank och håller på med en grillhörna. Och vad passade inte bättre än ett litet litet kök i anslutning till den.
Visst är det konstigt att man har så mycket att göra i sista minuten trots att jag planerat och vetat om att vi ska iväg i morgon. Tvättmaskinen har gått varm idag och tur som jag hade så regnande det inte i dag så vinden torkade kläderna på löpande band.
Lite besviken blev jag idag, hade lovat barnen jordgubbar till efterrätt. Men dom svenska var slut så det fick bli tyska, inte lika goda men barnen klagade inte. Tyvärr kunde dom inte lova att det skulle finnas svenska till imorgon, jag vill ha finnerödja på midsommarafton. Jag håller tummarna och hoppas, när jag ska storhandla med alla andra i morgon. Nu måste här packas vidare så vi får ner allt i väskor.
Tack för alla kommentarer hinner inte ut till er alla just nu.
Kram Tess

9 kommentarer:

Vevve sa...

Ditt utekök är så fint så!
Vi kanske lånar det när ni är borta! ;)
Det kommer att bli tomt och tyst när ni är borta, men vi ses ju kanske snart på annan ort!
Ha det bäst!
Kramar från hela grannfamiljen i öst.

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Älskar dina somriga bilder!!

Ha en trevlig midsommar!!

Kram Jeanette

Vit Spets sa...

Halloj!!

Nog har jag smygbloggat lite här inne hos Dig oxå...
Tjusigt utekök - så fräscht med rött & vitt.

Önskar Dig & din familj en trevlig midsommar - hoppas att solen fortsätter att lysa på oss alla :-)

Sköt om Er
//Siv

alegni sa...

vad skönt att ni har någon som bor hos er medan ni själv är borta. de är alltid tryggare så.
jag önskar er en härlig midsommar o semester!
kram
ingela

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint utekök, härligt med ditt röd-vita. Vill önska dig en riktigt Glad Midsommar och kram.
AnnaMaria

Lantliga drömmar sa...

Ha en riktigt skön midsommar! Nilla

Annika sa...

O så vackert... lekstugan o ditt utekök... härligt med rött o vitt.... o den lilla affären i gammal stil skulle jag gärna besöka..... ha en skööön midsommar nu......kram Annika

Britt sa...

Va mysigt med ett utekök! Jag har inget sådant, så nu är jag ensam om det nu alltså när du har fått ett... ;-)

Trevlig midsommar på er!

Kram britt

Unknown sa...

Guud vilka härligt somriga bilder du visar. Utekök.. det är nått jag bara kan få gå och drömma om tror jag. Det är så läckert med det röda och vita.

Kram Maria