söndag 28 juni 2009

Vita grindar...Vitt hus...och Kolmården...

Finns det något finare än gammla grindar och vita hus. Under veckan som gått har vi varit på en liten bilresa ner till kolmården och vimmerby. Vi bodde i kolmården på campingen, en helt underbar liten by vid havet, höga gränder och klippor. På kvällarna drömde jag mig bort när jag gick längst dom branta små vägarna som slingrade sig uppför bergen.

Fastnade för dessa pampiga grindstolpar och även grindarnas form, kan nog tänka mig att byta ut våra gammla grindar hemma.Undrar vem som bor i dessa underbara hus som liknar stora herrgårdar.Det fannas många gammla hus och i mina tankar skenar jag ofta bort om dom rika som bodde här förr.
Hit vill jag flytta, det var verkligen mitt hus som jag drömmt om sedan jag var liten. Tyvärr ligger det i Kolmården av alla ställen.Det skulle bli en flytt på ca 100 mil.Nä jag får nog fortsätta drömma och möblera dessa underbara hus som bara finns nere i söder.

Sommaren har verkligen kommit, solen skineroch vi badar från morgon till kväll.Tack till alla er som kikar in till mig under sommaren, det kan bli lite glest mellan inläggen och kommentarerna mig jag håller koll på er.
Kram Tess

5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt skulle jag flytta in i morron om det var till salu.Vad underbart.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var vackra grindar, en sån lycka och ha en sån. Och att bo i ett sånt fint hus Wow.. Jag har också bott på Kolmårdens camping, det var jättekul. Ha det gott och kram.
AnnaMaria

Nettan sa...

Å vilken underbar "Madicken" känsla! Är oxå svag för grindar och de här var ju helt fantastiska!
Tackar så mkt för grattis hälsningarna...å ni har verkligen lyckats tajma det i eran familj!;-)
Kram Nettan

Unknown sa...

Vackert hus och vackra grindar. Vore inte helt fel att ha ett sånt ställe.
Ha det så gott
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

He, he - så där brukar jag också göra! Titta in på alla vackra hus det finns och så drömmer jag mig bort...

De där grindarna och huset är ju helt underbara!

Kram Jenny