fredag 5 juni 2009

Vart är sommaren...

Här är det kallt och blåsigt, och kalendern full bokad fram till midsommar. Visst är det konstigt att det alltid är vissa årstider då man blir bjuden, och vill bjuda vänner, skolavslutningar, fotbolls kupper, födelsedagar och allting annat som man ska fylla vardagen med.

Och inte tala om allting som man vill och kanske bör göra hemma, klippa gräset fast våra två gräsklippare inte fungerar, rensa rabatter, sätta planket vid grill platsen som min man inte prioriterar som jag. Bygga ett cykelhus som tiden inte räcker till att ens börja tänka hur stort det ska vara, köpa blommor till alla rabatter och krukor som någon bör vattna när solen kanske börjar lysa och värma våran lilla trädgård.

Planera semestern med våra underbara vänner till södern, ja inte utomlands utan kolmården och vimmerby. Vi tjejer som är med skulle gärna vilja hitta små gobitar som vi kan besöka och shoppa lite på, med två män och 6 trollungar.



Nästa vecka har vi skolavslutning och allt vad det innebär, tyvärr har jag fortfarande inte hittat några skjortor till min tre pojkar som har nästan samma storlek. Har man en som är 10 och tvillingar som är 9 år, så kanske ni förstår att det inte är så lätt att hitta nästan lika som mamman vill och inte för lika som pojkarna vill.


Veckan efter är det den årliga fotbollsskolan i fem dagar, 3 barn ska ha matsäck för en hel dag med sig och nu ska ni veta att det är som att packa till 3 vuxna män. Dom är jämnt hungriga.

Och efter fotbollskolan står det i almanackan i alla fall Midsommarafton JIPPY.Då kan man börja koppla av och hoppas att sommaren kommit.
Nä just det jag ska ju även hinna packa inför stugan och semestern för en hel familj, eftersända posten och allt som ska ordnas för firman.
Men något som är underbart i år är att vi har någon som bor i huset när vi är borta, för det är aldrig roligt att lämna ett hus i cirka 4 veckor.Nä nu ska vi sätta oss i bilen och köra till min stora syster i Luleå skärgård och fira hennes födelsedag.
Ha en underbar helg.
Kram Tess

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh du...så ljuvliga saker du har i din butik !!
Ja, det är ju så, massor av saker som ska fixas denna korta intensiva sommar som vi har !!
Ha det nu så bra i Luleå !!
Kraam Anette

Britt sa...

Vilka inspirerande bilder!
Tänk att vi stressar runt så för att få ta det lugnt... ;-)

Ha en trevlig resa.
Kram britt

Nettan sa...

Nä men fy,du får inte visa så underbara saker !
Vill ha allt jag ser =(.

Ja nu blir det hektiska veckor, skolavslutningar, fotboll, skjutsningar & annat.

Hoppas du hittar några " avslutningskläder "

Ha en skön Helg !
Kram Nettan

Vevve sa...

Man kan se på "dina" saker hur många gånger som helst både live och på bild de är så fina!
Kommer nog dragandes med hela juntan i höst...
Hoppas ni får det mysigt i Luleå!
Vi ses på söndag.
Kram Veronica

hemma hos lilla mej sa...

ÅHHH vilka fina saker i din butik.Ja nu är det mycket .Fullt ös medvetslös.Men var är värmen.Ha en skön helg kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Vit som snö sa...

Åker du till Luleå?! Missa inte marknaden i Kyrkbyn, Gammelstad!
Håller med, man bara rusar mellan alla måsten just nu. Klassförälder, alla långpannebak i idrotten, jobbet som just nu kräver 1 1/2 heltid + inventering om kvällarna...jag säger snart upp mej från allt! Tur det är semester om 2 veckor! Vi åker till Västkusten i 3 veckor, ska bli såå kul! Hoppas på sol. Just nu fryser vi ju snart ihjäl!
Jag ska boka Boken hos dej! Har bara inte hunnit!
Kram till dej! Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket fint du har i butiken, och det var fint med rött. Maj och juni räcker aldrig till, så som du skriver det ska bli skönt med semester. Ha en bra Nationaldag.
Kan tala om att Karlstad-solen lyser idag, nu är det nog bättre väder på G.
Kramis AnnaMaria

Hjärtat Mitt sa...

Oj, vad jag kände igen mig i din beskrivning av hur det är nu!
Full kalender, en pojke som äter mer än vad hans far gör, barnaktiviteter hit och dit och resa till Kolmården!
Men det är fram till skolan slutar på fredag, sen lugnar det sig lite. Sen är det "bara" sonens stora handbollscuper som styr en del av semestern.
Härliga bilder du visar oxå. Det var många fina saker.
Ha en skön söndag!
Kram Mari

mitt skärgårdsliv sa...

Så mycket fint du visar!! Jo här är det lite samma sak kalendern full bokad och massa saker som ska göras hemma... längtar till semestern :) Ha det bra!

Anonym sa...

Hejsan!

Här sitter jag och bloggar på kvällskvisten och hittar till dig.

Jag blir såå inspirerad av alla dina fina bilder med fina saker och inser att du nog har en liten butik, den måste jag kika in till.

Härliga inspirerande bilder ger du till mig

Tack o tack½

Kram Lena

Kallholmen sa...

Det är klart vi ska ha en bloggträff!

HI Hi nu har du ännu en sak som ska föras in i almenackan.....jag känner så väl igen mig men du har fyra troll dubbelt så många som jag.....Alltså får du en guldmedalj det borde alla tvillingmammor ha för ni måste nor ha en extra växel eller två.

Det här med examen har jag faktiskt släppt, jag är nu nöjd över att dom är hela och rena skjortor kan jag bara glömma....
Om Wille(12år)har en töja som inte är i klänningsstorlek då är jag riktigt nöjd.
Vi var i Östersund i helgen och lyckades faktiskt köpa alla examenskläder....Alla nöjda!
På sport affär och där har ju du alla möjligheter att lyckas eller hur?
För visst jobbar du på en sån?

Det är ju så att man tror att man ska hinna allt på vår långa sommar men den är ju så kort alldeles för kort för en massa måsten.

Kram Malin

livet på utanäs sa...

Oj , vad jag känner igen mig i allt, men särskilt när det gäller kläder till grabbarna. Har haft tre stycken ,som nu är stora killar över tjugo år. Alla i tätt följd , tripp trapp trull =) Det skulle vara skjortor med mera NÄSTAN likadana . När de var små hade de typ sjömanskostym koftor som var hur gulliga som helst , då var alla lika, men i olika storlekar. Jag minns att det var svårt att få tag i fina kläder till killar , det fanns alltid mest för tjejer .
Ja du , det var tider det =)
Så mycket fint du har i butiken !
Kram från Sussi O

Annika sa...

Åh min lista är också låååång... allldeles för lång.... men man får ta tag i det mesta så här i sommartider..... vilka underbara bilder från din butik..... härliga färger.... SOMMAR... Kram Annika