måndag 10 augusti 2009

Loppis och värmebölja...

Värmeböljan här uppe i norr har hållit i sig även under helgen som gått, inte för att vi ska klaga men det är varmt. Loppis i söndags med syster, lite fynd för endast 15 riksdaler. Låt mig le. I det första ståndet som alltid är min favorit farbror, hittade jag denna underbara lilla trälåda enast 20cm lång för 5 kronor. Prutat och klart.Hos samma farbror stod även den lilla röda väckarklockan som jag inte kunde motstå 10 kronor. Denna gång var det mycket leksaker och annat tyvärr, men i ett hörn stod en liten söt dam med denna underbara burk. Jag fick nästan tårar i ögonen för min älskade mormor hade en likadan i sitt skafferi med kaker i. Och burken var gratis för hon hade inte växel på 100 kronor.


Avslutningsvis bjuder jag på en söt liten strand tjej som njuter av sommaren precis som sin mor. Tyvärr längtar vi till våran sjöbod men tiden räcker inte till att åka 40mil.

Kram Tesan

12 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilka fina saker du kom hem med!!
Tror min farmor hade kok-kaffe i en sån burk :)

Men sån söt liten tjej!!

Kram Jeanette

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen,vilka fynd du gör, tänk vad roligt det är med saker som bara kostar några kronor.
Dina blomlådor är såå snygga och med de konsollerna till blev det hur fint som helst. Ojoj vilken respons vi äntligen fått från de butiker som idag fått sina böcker. Hoppas att du blir lika inspirarad som de.
Kom gärna med feedback när du fått boken(Kanske du får den i morgon)
Kram på dig/Ingela.

Annika sa...

Vilka fina saker du hittade på loppiset.... o underbar badbild... h'r har det regnat mest hela sommaren så nästa år åker jag norrut...) verkar som ni har haft det hur fint som helst..::) Kram Annika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

fin kista...o sååå söt strandtös!!!

kram Millemamsen♥

linnea-maria sa...

Hejsan vilken härlig blogg! Dina fynd är ju helt underbara. tänk att man kan få så mycket för nästan ingenting. tack för att du tittade in hos mig /linnea-maria

Lisa.L sa...

jasså så du har också en favorit vid grinden =) han hittar man alltid nånting hos ! Köpte mitt bläckhorn och en tavla av han =)

LantlivsAnette sa...

Hallojsan !!
Åhhh vilka fina saker du fyndat, för det var verkligen fynd, nästan gratis ju...
Japp, jag ska på mässan jag också, men det blir på Fredagen..hoppas att man får se mycket nytt och vackert, även fast jag nu inte har butik så njuter jag av Formex.
Kraam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara fynd!
Ha en fin dag!
/LenaS

Jenny sa...

Hej!
Vilka fina fynd! Vad roligt att få se en sån där burk, min mormor hade en precis likadan men hon hade kaffe i sin:)

Söt liten tjej du har!

Kramis Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det låter gött med värmebölja, här är det böljor av regn och åska. Norra Sverige har mycket bättre väder. Söt bild på tjejen. Och fina fynd, den lådan var värsta kapet.
Kram AnnaMaria

VvW Design sa...

Vilka fina fynd du gjorde! Skulle passa bra i min pysselstuga .... letar efter röda saker just nu!
;-)
Så kul att man kan hitta fina saker för nästan inga pengar alls, eller hur?
Ha en trevlig dag.
KRAM

Mina Lantliga Rum sa...

hej!

så fina och billiga loppis fynd! =)

ha en bra dag,kram!