måndag 24 augusti 2009

Skolstart!

I dag började skolan här hemma, jag och Tilda följde med första dagen. Alla barnen fick glass och den nya kullen barn som börjat fick släppa ballonger.

Det var lite svårt att acceptera för en 2 åring att hon inte skulle börja skolan, för hon var så sugen att göra som dom andra barnen. Sagt och gjort när vi cyklade hem började hjärnkontorer att arbeta. Våran underbara trädkoja som morfar byggde till pojkarna när dom var små, har bara stått tom de senaste året. Så när vi kom hem började vi städa ur den och pyssla iordning en egen skola till lillan.

Gissa om mamma var populär, hon har egna skrivhäften som jag hittade i en låda. Zinkburkar till pennorna, fack på väggen till papper och pyssel som behövs.
Några fler av mina skolplanscher som jag fyndade på tradera kom till användning.
Här är Tilda fröken och mamma är eleven.
Min gammla mulle ryggsäck passade in i skolan.Det som jag verkligen önskade mig är en gammal liten kulram, tyvärr inte lätta att hitta. Så är det någon som har en över så köper jag gärna.
Ha en underbar start på veckan, här laddar jag för en liten tripp till formex på torsdag.
Kram Tess

14 kommentarer:

HemmaFABRIKEN sa...

Hej, hej!
Vilken underbart mysig trädkoja ni har.
Kram Magdalena

Vit som snö sa...

Jag vet ju precis hur fin den kojan är från utsidan, precis som skeppet... O jag förstår ju att hon hade en perfekt skoldag där!
Gissa om man är avis på er som ska på Formex!!!! Men önskar dej hääärliga dagar där!
Kram Cilla

LantlivsAnette sa...

Ohhh så ljuvligt fint, vilken trädkoja !! Och du har inrett den så himla mysigt, de där planscherna, wow vad fina !!
Jag ska hålla ögonen öppna för en kulram till dig, jag har en själv, köpt på tradera, men den vill jag inte sälja..
Du butiken i Gamla stan heter S, och bredvid den ligger Ting o Tangel, en jätte mysig butik !!
Vi åker ner på Onsdag kväll, himmel vad roligt det ska bli att gå i S-holm o strosa, och sen på mässan !! Jag hoppas att jag hittar mina drömstövlar i S-holm, svarta mc boots, med högt skaft, snyggt till alla romantiska kläder men även till jeans, eller hur ?
Ha det gott
Kraaam Anette

Tanjis sa...

Åh,va fint! Tänk att ha något sådant på tomten som man snabbt(?)kan fixa till! :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

ååå så mysigt ni gjort det....kan ännu minnas hur ma lekte skola som barn hemma...kankse dags att göra det igen med barnen....hihihihihi

underbara plancher du fyndat...vill haaaaaaa!!!

Kram nilla

Jenny sa...

Hej Tess!
Vilken bra idé det måste vara Sveriges mysigaste "skola":)

Underbara skolplanscher du har där på väggarna..har själv spanat in några på Tradera!

Spännande med Formexmässa på torsdag, hoppas du hittar en massa fint till butiken.

Ha en bra dag,

Kram Jenny

Uttan sa...

I den skolan vill jag också börja!!
Med en sån gullig fröken och vacker skola lär man sig nog massor......
Helt fantastiskt vacka bilder.
Roligt att man har barn så man får leka lite i bland,eller hur?
Så mycket vackert att titta på i din Blogg!
Lycka tll på Formex!
Kram!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mysig trädkoja där hade jag med trivts :)
Fina änglavingar du syr.
Ha det gott, kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar mysig trädkoja ni har.Ha en mysig dag kramizar ~~~~RITA~~~~

alegni sa...

så kul med en egen liten skola uppe i ett träd! inte alla som har det, inte!
kram
ingela

Änglarnas hus sa...

Hejsan!

Vilka underbara små skolplancher du har...en kulturskatt!!

Kram Sanne

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilken härlig skola då, och en sån mulleryggsäck hade jag med, precis en sån..den är ju suuuuper ball ju, ska försöka hitta en sån på loppis till gustav!

varmkrma lotten

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mig.
Vilken fin koja, och skolplanscherna är så fina.
Kram Sofia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken drömm att ha en sådan trädkojja!!
Fint med bostäverna i fönstret med!!!

kramelikramisar millemamma♥