onsdag 5 augusti 2009

Min Älskling...det kallar jag kärlek...

Jag har länge drömmt om en egen liten tallrikshylla, en sådan som alla andra har men inte jag. Och vips så hänger den där i mitt kök,efter lite ideer och skisser så var det bara att gulla med herr snickare här i huset.
Och jag lyckades han gick snällt ut i verkstan, och efter 1 timma var den klar. Tänk att det behövs övertalning och gullande, när det bara rör sig om en liten timma. Målningen fixar jag själv, min man hatar att måla så det sköter jag så bra själv.
Jag flyger som på moln varje gång jag går in i köket, det är som på julafton när man fått något nytt som man vill titta på hundra gånger och endå blir man inte less.Min lilla kockums mugg som är jätte liten fick flytta upp från källaren. I min matkällare bor det en liten skatt för dom som tycker om kockums, jag har haft en passion för emalj i flera år och det har blivit en hel stor samling.
Även kotavlan fick flytta in i köket, blev lite mera effekt på mitt stora M (som i mamma).
Min gammla hylla, en såkallad Tilda hylla. Den har fått flytta till någon annan nu, vet bara inte var jag ska hänga/ ställa min klocka.
Ha en underbar dag.Tack för alla fina kommentarer tyvärr räcker inte tiden till att svara tillbaka men snart är det höst och kanske mera tid. Är lite nyfiken på vem ni är som inte lämnar kommentarer, men kikar in till mig varje dag.
Kram Tess

12 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

hihihihi...ja du tänk vad man får gulla ibland...det är nog det dom tycker är mysigt..hihihihi...

Jättefin blev hyllan....

M som i mamma mu kanske..thiii

Ha det bäst.
Kram Nilla

alegni sa...

där ser man, det lönar sig att gulla med gubbarna då o då ;)
vilken fin hylla du fick som belöning :)
kram
ingela

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin hylla älsklingen har gjort till dej.Det lönar sig att vara lite charmig ibland.Snyggt med M oxå.Ha en skön kväll kramizar ~~~~~RITA~~~~.

S sa...

Vilken superfin tallrikshylla. Har önskat mig en sådan länge nu, men tycker de är lite dyra att köpa. Kanske skulle se till att gulla med någon här hemma istället då..sannolikheten är bara att jag i sådana fall kanske likaväl kan göra det själv :)

Lantliga drömmar sa...

Jo ibland får man gulla och pyssla om dom lite extra. Så vips händer det underverk hemma hi,hi. Nilla

Nettan sa...

Så fin den blev, tänk att det fortfarande går att killa karln under hakan ( ja alla utom min =( )
för att få det man vill ;)

Äben hyllan är fin dekorerad =)

Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker ditt hem är så mysigt så jag vill flytta in...duktig man också:-). Jag tänker prova att fota lite..och kolla hur långt mina bilder räcker..kanske är det någon som nappar på dem.
Kram Lotta

Mina Lantliga Rum sa...

jättefin hylla,så duktig man du har!!fina saker på hyllan också!

ha en bra dag,kram!

Unknown sa...

En underbar hylla du fått. Man kanske kan kalla gullandet för kvinnlig list ;)
Kram Maria

Hello Nea sa...

Hej hej!
Jag kände mig lite träffad när du skrev att du var nyfiken på dem som kikar in men inte lämnar några spår, hihi!
Jag heter Linnéa och är skånetös... haha...
Keep up the good work med bloggen :)
Kram
L

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin hylla, det är bra man kan ta till lite kvinnlig list ibland :) Ditt kök är jätte mysigt!! Ha en bra dag!

Hjärtat Mitt sa...

Det var väl värt lite gullande ;. Det kan du hälsa)
Den blev jättesnygg, det kan du hälsa din snickare.
Jag har oxå gullat lite extra med min, och det bidde två rosenbågar. Inte dumt det heller.
Vilka härliga svärföräldrar du har som vet precis vad du behöver. Inte dumt alls. Burken var jättefin.

Kram Mari