fredag 21 augusti 2009

Min skatt...

Äntligen fredag, här blir det kräftskiva i kväll. Egen fångade hos mor och far, tror att det är stor skillnad mot för dom som man köper i affären som är små och inte alls smakar lika gott säger dom som vet. Jag har alltid fått tillfället att vara med och fiska kräftor som jag alltid tyckt varit spännande att se hur många som rymms i en och samma bur. Ända sedan jag var liten har jag fiskat kräftor, på premiären står alla båtar start klara klockan 17.00 och männen varvar motorerna vem hinner först. Det började att med att vi alltid följe med min morfar i deras stuga på premiärer och sedan har mina föräldrat flyttat till detta underbara ställe.
Min senaste skatt är något jag letat länge nämligen små skolplanscher med månaderna.Och döm av min förvåning så fanns dom på trader för någon vecka sedan. Är det bara så att jag har bestämmt mig så blir dom mina. Man kan säga att jag har köpt min egen julklapp redan.
Ha en underbar helg.
Kram Tess

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh du så mysigt med egna kräftor. Precis så fångade vi förr, men sen kom minken.. Det var ju en å, så vi gick på land och slängde i burar. Roligast var och sitta med håv. Jag är riktigt avundsjuk på dig, det kommer och bli smaskens ikväll. Och grattis till fint traderaköp, där gör man många bra fynd. Ha nu ett bra kalas och goa kramen.
AnnaMaria

Britt sa...

åh, va mysigt! Vi fiskade alltid kräftor när jag var liten. Saknar det faktiskt, det var så mysigt.

Kram Britt

Viveka i Bläckhornet sa...

Så roligt att fånga egna kräftor. Jag har hört att det är stor skillnad på köpta och fångade.

Vi var bjudna på kräftskiva igår men var iallafall jättenöjda med köpta.

Charmig tavla!

Kram Viveka

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

underbara skolplancher...vill oxå ha.

VAr med lillan i skolan på hennes första dag.Vi fikade i matsalen...där på väggen hänge månadstavlorna...dom är ju bara sååå fina oxå..letar & letar...!!

Jo kakfatet kommer från en webbutik FINALINA.

Kram Nilla

mammigranten sa...

Grattis!
Du vann tävlingen hos mig!
maila mig din adress på
mammigranten@hotmail.com
så skickar jag vinsten

Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig "klapp" du fixat! De egna klapparna brukar ofta bli de bästa...hi hi...

Hoppas att det blev lyckat med kräftorna!

Kram!

drömmen om vitt sa...

Men så underbart att fiska egna......det gjorde jag med som barn och det var så spännande och visst smakar dom bättre en köpta.... Ha det gott!
Lotta