onsdag 15 juli 2009

BLÅBÄR OCH SMULTRON...

Äntligen lyser solen igen efter alla stormiga dagar vi har haft här ute vid kusten. Barnen badar och det är sommar igen. På kvällarna har det börjat bli mörkt ute, lite höst mysigt känns det som.
Mitt senaste fynd är 8 Franska vita cafeskålar, se så underbara det blir med blåbär och smultron mot det vita.En av våra tvilling pojkar älskar att plocka bär och gärna sälja till mamma. Han kommer hem med 4 liter blåbär varje morgon, så det är bara för mamman i huset att rensa. Ni må tro han är billig endast 20 kronor litern.
För er som har missat dessa underbara skålar i mellamin så finns dom på coop 4-pack för 39kronor.Färgerna är vita, röda och blå. Det finns även glas i samma.
I kväll blir det glass med färska smultron och nyplockade blåbär. MUMS.
I går blev det plättar och ny kokt blåbärssylt. Och på kvällen en underbar blåbärspaj.

Nu små och stora vänner är det bara att gå ut i skogen, och leta reda på alla underbara bär som skogen bjuder på.I dag har jag varit på en till gratis auktion på våran ö igen, men ni får se en annan dag vad jag bjuder på.
Kram Tess

7 kommentarer:

Unknown sa...

herregud, vi är på lungön på tooook för kort tid känner jag. flera liter blåbär varje morgon? ååh, tänk om jag varit där, då hade han blivit RIK!
:-)
och gratis auktion? nä.. nu vill jag inte höra mer.. (inte bitter) ;-) hihi! nädå, härligt att ni har det fortsatt skönt där uppe!!

nu ska jag ta tag i mitt packande.. ska börja nu, och måste bli klar inom några timmar.. wish me luck. pust!!

och du, det där om stugan som de nu ska riva och bygga bastu på... jag är i chock. USCH så tråkigt!!! men för att se det lite positivt... de tänker iaf inte bygga ett bostadshus. pjuh!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej1

mumsfilibaba..så gott det ser ut.Vilken lycka att ha sånna fina pojkar som plockar till mor även om du får betala för dom.Men det är det ju värt..*LER*

Kramizz Nilla

alegni sa...

så mycket smultron har jag aldrig sett förr! vilket himmelrike!
kram
ingela

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina skålar, tack för tipset. Och vilken duktig son du har, det tar allt lite tid och få ihop 4 liter. Händig gosse!
Kram AnnaMaria

Fias Drömmar sa...

Skålarna är jättefina =)
Ser så gott ut de blå fina bären =)
Kram Fia

Lantliga drömmar sa...

Åh va mysigt med smultron och blåbär. Här har sönerna ätit sig mätta på smultron för sommaren. Har väldigt mycket vid sommarhuset. Men blåbär ska vi plocka hemma, vi har ett hemligt ställe där det finns massor. =) Nilla

Anonym sa...

Din blogg är en orgie i ljuvligheter! Vilka underbara bilder på alla sorters bär!

Agneta från Österlen