måndag 20 juli 2009

VÅRAN SJÖBOD...

I dag öppnar jag dörren till våran älskade Sjöbod. Det är en liten stuga på 25kvm med loft. Ett stort/litet rum som ska innehålla allt som man behöver. Här har vi bott sedan midsommar i ur och skur. Två vuxna personer och 4 trollungar.

Mitt senaste loppis fynd, en gammal röd fotogenlampa för endast 40 kronor.Pryder min älsklingshylla som min man snickrat ihop till mig. Ni känner säkert igen den, har en likadan hemma.
I våran vardagsrums hörna står en liten gammal soffa som inte rymmer hela familjen, men liten och söt är den. Framför soffan står ett av mina älsklingsbord som jag gärna skulle vilja ha flera av.
Även bordet har min man snickrat efter en gammal modell.En gammal skolplansch med smultron, inhandlat hos Rosie grey på grann ön för endast 50 kronor.

Ett trådfat med mina favoritblommor i en vas pryder vårat köksbord.
En annan dag ska ni få se mera av vårat smultronställe.
Kram Tess

6 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

åå så fint...ja storleken har ju ingen betydelse sägs det ju....i vissa fall iallafall.....hihihiihi..

ljuvligt mysigt ni har det där inne....

Kramizz nilla

VvW Design sa...

Hej!
Ser att ni också bor i Norrland! Vad kul!
Vilken fin lite stuga ni har .... verkligen mysigt! Och vilket fint litet bord ni har där .... kan förstå att du gärna skulle vilja flera av dem.
Ha en bra dag. KRAM, Ann

Stina sa...

Så mysigt det ser ut.:-)

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint ni har det vid ert smultronställe! God fortsättning på sommaren!!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt ni har det på smultronstället.Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

♥ Fyra årstider sa...

Så personligt och mysigt..jag gillar båda dina hem.
Kram Lotta