onsdag 8 juli 2009

JORDGUBBAR...

Här är det storm i dag, och det blåser omkring 15 sekundmeter. Längtar efter lite sol och varma dagar, tyvärr skulle vädret fortsätta till framåt helgen. Lite shopping har det blivit i sundsvall i måndags, äntligen hittade jag detta underbara kakfat den mindre modellen endast 23 cm högt från Koziol.
I dag får vi främmande från skellefteå i denna storm men det ska nog gå bra. Börjar tröttna på mitt mobila bredband det tar 20 minuter att ladda upp en bild, tala om att ha semester och känna lugnet.
Kram Tess

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt fat.Tycker det är kanonfint.Hoppas att du får en trevlig eftermiddag med dina gäster.Va det blåser hos dej då....Vad jobbigt.Hos mej skiner solen-Ha en mysig dag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Unknown sa...

Fräcka fat! De var snygga och ovanliga, det gillar jag. Ha en trevlig eftermiddag. Här har åskan varit och regnat oerhört på förmiddagen,
Kram Maria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejhopp!

ååå så mumsigt det ser ut...!

älskar röda gubbar!

Kramizzz Nilla

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Storm??? Himmel, hva man skal utsettes for sommersdagen.
Godt du kan trøste deg med jordbær, nydelig fat som du har dandert bærene på, sukk så lekkert.
Ha det godt, vi blogges ved min venn.
Klem

Unknown sa...

pratade nyss med farmis, och bad henne hälsa till er! :-) hon sa att ni hade besök! hoppas ni har mysigt!

här i uppsala är det också skruttväder idag (och igår och i förrgår och i..) trist är vad det är! tur att man rymmer till italien om en vecka.

fint kakfat du fått tag på! det har jag varit och petat på många gånger.. men har kommit fram till att jag har kakfat så det räcker och blir över. kan knappt öppna skåpet för då bara väller de ut... så, jag har kakfatsförbud.
(många förbud)

kul med armbandsbeställning! ett med rosa, rött, silver, och vitt. ska bli!
visst kan jag göra en vit pärla som det står "tildaochmamma" på, och för att inte grabbarns ska bli avis så skulle jag ju kunna skriva deras namn på baksidan..? :-) då kan du ju bara vända på det när du ska visa dem liksom ;-)
kan ju göra själva lerpärlan lite större än vanligt, så att allt får plats liksom?

stor kram!
förresten gjorde antes sik SUCCÈ här i helgen då svärföräldrarna var på besök.. det var längesen de åt något så gott sa de! tjoho!! tack ante för fisken! ;-)

www.matildasalmen.com

Lilla huset på prärien sa...

Mmm smaskigt med jordgubbar! Vågade du ge dig på cheesecaken? :) Den tar lite tid att göra men den är himla god. Jag skulle på besök till en tjej idag och hon ville bara ha den så jag fick göra en till igår :)

Fina kakfat!

Kram Jenny

alegni sa...

lika eländigt väder är det här på andra sidan kvarken. vi åkte från stugan en dag tidigare än beräknat. ingen vits att sitta där inne o uggla när det finns massor att göra här hemma... nu hoppas vi att semestervädret återvänder SNART!
kram
ingela