söndag 5 juli 2009

LOPPIS...

Detta par av socker och gräddkanna blev ett av mina fynd i helgens loppis. I botten på dom är det en stjärna som är helt underbar. Skulle kunna tänka mig att det ligger några år bakom dessa, huset som de kommer ifrån har stått tomt så länge jag kan minnas.
Allt detta kom jag hem släpandes med. Den vita tallriken i vänstra hörnan är en gammal rörstrands tallrik med den gammla stämpen. Nu gäller det bara att hitta plats för alla fynd som inte kostade en krona. Tro det eller ej men ett av mina hus här ute på våran ö är sålt och dom nya ägarna tycker inte om den gammla stilen. Så dom helt enkelt ställde ut alla kökssaker och skrev en liten skylt. Missade en gammal kaffekvarn, men jag får nog vara nöjd i alla fall.

I helgen har det verkligen varit alla väder man kan tänka sig. Storm, regn, sol, moln och jag vet inte vad. Tyvärr har det blivit kallare, förra veckans värme försvann under en natt.
Ha en underbar start på vecka.
SOLIGA SOMMAR KRAMAR FRÅN TESS

8 kommentarer:

Vevve sa...

Det var ingen dum loppis det inte!
Sådana skulle man råka på oftare!
Kram Veronica

My Lovely Things sa...

Hej Men vilka fynd..va roligt att du hann dit så fort så du fick med dig så mycket hem..
kannan är underbar..
ha det så bra..
kram anna

alegni sa...

ojdå, det var ju trevliga husköpare :)
kram
ingela

Hanna sa...

S¨mycket fint du inhandlat.
Hanna

mitt skärgårdsliv sa...

Men oj vilka fynd, såna tar man ju gärna emot ;) Lite mera sol och värme skulle inte skada!! Ha det bra!

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig tjejen. Allt väl?

Men du så snällt av dem =)
Kannan var ju så himla fin...

Gillade sängen till minstingen på inlägget nedan, och hennes outfit för dagen var ju så fin =)

Ha en härlig fortsättning på sommaren. Kram Pirre

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken loppis !! En sån skulle man allt gärna vilja hamna på !! Och du...vilken ljuvlig säng lillan har nu !!
Ha det gott
Kraam Anette

Hjärtat Mitt sa...

Det är absolut det bästa sättet att fynda på!!!! Så många fina saker du fick med dig.
Sen tycker jag att lillans säng blev helt bedårande när den blev klar. Så fin med det röda och vita och lilla kaninen.
Kolmården är verkligen fint. Vi bodde några år i Krokek, en liten bit därifrån. Det var många kvällar man åkte ner till vattnet och bara njöt!
Hoppas att ni hade det bra i djurparken och sedan i Vimmerby.
Vimmerby är ju oxå så mysigt för barnen med alla sagofigurer.

Kramar Mari