tisdag 29 december 2009

Avkoppling...

Har verkligen försökt koppla av lite dom senaste dagarna med ett kitt färdigt Virkpaket från Frosta Design eller närmare bestämmt fyra stycken har jag hunnit med. Jag har alltid sagt att jag kan allt utom att virka, älskar att sy, sticka, broder men inte virka men nu måste jag verkligen ändra uppfattning.
Paketen innehåller trikågarn,virknål 7:an och en helt otrolig beskrivning med virkskola och bilder så det går inte misslyckas. Jag blev som besatt när jag väl satte mig ner och vilken avkoppling och det har behövs kan jag lova. Kika in på www.tildasmamma.se så finns alla virkpaket där.Förutom alla aktiviteter här i huset har jag även slutfört 2 företags bokföringar för år 2009, jippy säger jag bara. Eftersom jag sköter även min kära mans papper så kom vi överrens om en liten bonus för allt jobb jag lagt ner,ett valfritt plagg ur Odd mollys nya kollektion. Vem kom på iden tror ni...
Här fick jag ett städ il i kväll, dels ska vi vara ett helt gäng här på nyår 4 familjer med många barn blir det också hade jag bara lite tid över. Trollungen kom i sin andra andning och hjälpte så gärna till, och vad passade inte bättre än att våran Gästtoa/ lilltoa fick lite ny virkinredning.
Spetsmattan var så rolig att göra så det kan nog bli en till stugan också.
I morgon blir det lite pyssel inför Nyårsafton.
Kraaam Theres

6 kommentarer:

Vit som snö sa...

Ohh Tess, för en virkoman som jag måste jag ju fråga om det är från vår egen stad eller nätköp!
Lät som en grej för mej!
Önskar dej en riktigt Gooo Nyårsafton!!!
Kram Cilla

Louise sa...

Ja nu får du nog minsann ändra uppfattning för du har gjort fina alster!! Jag säger för övrigt samma sak som du har sagt...kan sy, brodera och tom sticka litet men inte virka...kanske man alltså skulle kunna?? Passar på att önska dig allt gott inför det nya året 2010! Hoppas det blir fint och framgångsrikt för dig!!

Vitaboet sa...

Hej hej. Låter som du har haft en fin jul. Så fina julklappar du visar, och så söta små virkade saker du gör.

Ha en fin nyårsafton. Kram Camilla.

Anita sa...

Hej Tildas mamma
Idag kom Maileg-nissarna. Tack för den snabba servicen och de rara orden som följer med i paketen.
Jag kommer tillbaka och handlar på din mysiga webb-butik,var så säker.

Gott Nytt År
önskar
Anita Persson från Kungälv

Photo by Maria sa...

Virka kan inte jag heller men kanske om beskrivningen är från noll, som till ett barn, skulle det kunna funka..
Virkade mattan blev jättefin..

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fina saker du gjort!
Ha ett riktigt gott nytt år!
Kramis/LenaS