fredag 11 december 2009

Vi komma vi komma från pepparkakeland...

Tro det eller ej jag har lyckats igen, att natta alla i mitt hus och inte komma i säng själv innan midnatt utan att det slutade i köket med bakandet av små pepparkakshus. Jag kan inte liksom stoppa mig själv när suget kommer, fast jag vet att snart är det morgon och vi ska vara på luciafirande 07.30 på dagis...
Vi får väl se hur pigg mamman är när klockan ringer och jag måste skutta upp ur sängen, för att hinna fixa frukost till fyra trollungar och skicka två av dom iklädda luciakläder åt det ena hållet och den stora på cykeln till skolan, och sist men inte minst få med sig en liten 2 åring med egen vilja påklädd och klar för lucia tåget.Och inte att förglömma ha en laddad filmkamera och vanlig kamera i den andra handen, när jag skrider in på dagis lagom i tid och inte 5 minuter sen som alltid.
Oj jag glömde nästan bort julkalendern som slutar just när vi ska vara framme på dagis,och alla chokladkalendrar och paketkalendern som ska hinna öppnas innan skolan för annars blir det totalt kaos denna morgon. Visst ja gympa påsen och läxan till storebror också.Önska mig lycka till för det behövs denna helt vanliga morgon hos mig.
Ha en underbar dag för det ska jag ha...
Kraaam Theres

7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Hoppas du sover gott nu och att du vaknar pigg och alert :-)

Ha en ra dag med lussefirande..

Kram
Mia

Ps.. så söta pepparkakshus..

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka söta små hus du har bakat !! Hoppas att allt går vägen idag..lusse firande är sååå mysigt.
Ha det gott Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron !Vilka söta små hus du har gjort.Hoppas att detblir en mysig dag med luciafirande.Är ju bara så härligt när barnen sjunger.Ha en fin och mysig dag kramizar Rita.

Vit som snö sa...

Söta hus! Det var nog värt en dag med lite gäspande.
Kram Cilla

Vitaboet sa...

Gud så energisk och kreativ du är. Att du orkar, men det är ju så när pysslarsuget sätter in, känner igen det själv. Ha nu en underbar lucia helg, passa på att sova lite:). Kramar

LOTTAS HOME sa...

Mysiga små hus du gjort! Visst är det så härligt att pyssla när alla barn och mannen lagt sig. Det är värt att vara lite extra trött ibland... Hoppas allt gick vägen med lussefirandet! Skön helg önskar jag er. Kram

Lisa.L sa...

Vilka söööta små pepparkakshus du gjort :D kram