måndag 14 december 2009

Odd molly...

När jag var liten klädde alltid mamma oss likadant, jag och mina två äldre systrar till jul. Vita blusar med spets och röda sammetskjolar förknippar jag med julen. Och inte att förglömma kinaskorna från indiska. Kände mig som en prinsessa i våra nya kläder och lockade hår.Minns hur jag dansade omkring och snurrade för att kjolen skulle svänga ut.
Redan som liten älskade jag rött och rosa, dessa färger har följt mig hela tiden sommar som vinter.Har alltid älskat kläder och shopping som ni kanske märkt, i tonåren kunde jag byta kläder 10 gånger på en dag. Det låg berg med kläder över allt i mitt rum för jag inte kunde bestämma mig vad jag skulle ha på mig.Och mamma snäll som hon är städade nästan alltid upp efter mig, hennes lilla prinsessa. För när man är minst i en skara av tre tjejer så är det inte konstigt om en i alla fall blev riktigt flickig och bortskämd av alla.
Årets julkläder hänger på sin galge och väntar på den 24 december, en Odd molly blus fyndad ny på tradera med en Melmelli underklänning med spets allt i vitt och lite rött. Till denna kreation ett par röda Inga frome sweden träskor och en klocka från Vintage by Fé finns i butiken (www.tildasmamma.se) .Fin julklapp att önska sig.
Veckan bjuder på storstädning, paketinslagning, bakning och mycke pyssel hoppas jag hinns med.Ha en mysig start på veckan.
Kraaam Theres

18 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Då blir vi likadana du o jag på Julafton..hii..hii..fast jag har inte de där fina röda skorna..
Jag har funderat vad jag ska ha under min blus, och det får nog bli den vita brodyr
underklänningen, var har du köpt din underklänning, den var ju såååå fin ?
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vilka härliga och underbara kläder .Fint med vitt och rött.Jag har att storstäda vårat vardagsrum pyssla lite mera fixa blomstergrupper och paketinslagning oxå.Men idag är det kallt 12,5 grader ute.Ha en härlig måndag kramiz Rta.

LantlivsAnette sa...

Du..kan du inte fota underklänningen o mejla den till mig, och namnet på butiken som säljer den...please...om du har tid förståss...
Kraaam

alegni sa...

vad fin du kommer att vara på jul :)
ha en trevlig måndag. hälsningar från kalla finland (-15 imorse)
ingela

Mina dagar sa...

Superfina kläder! Och med dom härligt röda skorna till, ååååh !

Ja nu MÅSTE jag också börja slå in alla klappar! Ett skåp är fullt med påsar från massa olika affärer!

Du har en fin blogg sak kika runt i den nu!
Ha det bra idag :)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God morgon!!Hoppas lussehelgen vart fin!
Så fin du kommer att bli till jul!!!
Brukade alltid klä mina töser i vackra fina julkänningar till jul, så de matchade varann..o svarta lackskor!
Nu är de för stora för att låta mamma besrämma...jag får råda över lilleman nu bara;) Men han vill ju inte ha klänning o röda rosetter!!
Själv var jag ensam tjej med 3 bröder...mär nog förklaringen till att jag vill ha allt så fint o prinsessigt!! Menns de fina kinaskorna!!

Kram

Louise sa...

Du kommer att vara väldigt fin på julen!!

Blåbärs och smultronstället sa...

Gud vilken fin blus, den skulle jag gärna vilja ha, fint med vit spetsklänning under.
Träskorna var också görfina.
Måste kika in i din nätbutik.
När min dotter var mindre sydde jag alltid julklänningen, nu vill hon välja själv när hon är 16 år.
Kram Susanne

Evelina sa...

Ååå.. vilka vackra kläder!!!

Kram Evelina

Mejrams! sa...

Hej! Tack för titten! Sovmorgon är inte fel det heller. Jag får ta min nästa söndag. Du kommer att vara jättefin i jul. Ha en skön måndag!/Merja

LOTTAS HOME sa...

Åhh vad fin du kommer att bli! Underbara kläder och träskorna är såå fina. Önskar mig ett par i grönt.... Kram och ha en skön vecka med mycket mys!
lottashome.blogspot.com

Photo by Maria sa...

Wow, vilken fin Odd Molly blus.. Du kommer att vara julens prinsessa precis som när du var liteb ;-)

Kram
Mia

♥ Fyra årstider sa...

Tänk om man visst vad man skulle ha på dig.
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den blusen är så fin, jag har också köpt OddMolly på Tradera till halva priset, toppen! Och sån underklänning har jag också, dom är jättebra. Så fint när volangen och spetsen sticker fram. Jättefina skor har du också, du kommer och bli så julfin.
Goa kramen
AnnaMaria

Cc sa...

Det är verkligen fina kläder, jag tror vi har sålt det märket på jobbet. Låter ktyptiskt men jag är inte i butiken så jag har inte 100 koll. KRam

Mitt skabbiga chica hus sa...

Tjohoooo gulle dig! Lindex here I come! Och lite textilfärg så ska vi nog lösa färgen på blomman. Tack tack tack!

Och du den där outfiten skulle jag mer än gärna dra på mig på julafton....:o) Urfint!

Kram Mia

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Theres!

Jisses..., vilken underbar blus, blev svag i hela kroppen när jag såg den och dom röda tofflorna.., ja, du kommer vara vacker som en dal!!

Nu bakas det lussekatter (nja.., snarare "kanelbullar" fast med saffran, smör och mandelmassa som fyllnig), har aldrig bakat dom men vi alla var ganska trötta på dom traditionella lussarna så vi testar något nytt.
Blir dom godkända så får ni receptet på min blogg..., om ni vill prova!

Ha en underbar Theres och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

Lilla huset på prärien sa...

Vilken jättefin blus du har köpt! Odd Molly har mycket vackert tycker jag. Själv har jag spetsat in mig på en stickad tröja i grått som är så fin :)

God Jul!

Kram Jenny