fredag 18 december 2009

Midnatt råder tyst det är i huset...

Julen börjar närma sig och granen har äntligen flyttat in, än så länge är det bara ljus i den. Barnen vill gärna fylla den med allt julgranspynt vi har i källaren men mamman vill helst den ska vara som den är. Så vi får väl se hur det slutar.Julbordet börjar ta form med lite nya växter inför julen.Älskar att dekorera och duka med olika inslag från årstiden. Såg att även tulpanerna har kommit.
Buketten i stan bjöd på mini granar/enar kan inte riktigt skilja dom åt, planterade jag i små ljuslyktor framför pepparkakshusen.
Sist ut denna mossplanta var ju bara för läcker den ropade att få följa med hem.Nu är det midnatt och dax att krypa till sängs efter att ha avslutat med en färgskrapa i den ena handen och en fön i den andra. Ett kommande projekt ni får se en annan dag.
Njut av lördagen det ska jag göra.
Kraaam Theres

7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint, himmel alltså..alla detaljer, möblerna, jaa allt !!
Nämen, håller du på med ett projekt nu så här i Juletid !! Sååå spännande att få se det sen, kan tro att det är nåt väldigt fint..
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Villa Carl Larsson sa...

Så fint och mysigt du har dekorerat på bordet. Verkligen julstämning! Härligt med snö ute också!! Kram Josefin

Photo by Maria sa...

Så himla fint du gjort det..
Granen är vacker med bara lampor men jag vill nog ha lite kulor i min med :-)

Kram
Mia

hemma hos lilla mej sa...

Ohhh vad gulligt duhar gjort med alla söta och gulliga detaljer.Ha en härlig lördag julkram Rita♥

Lilla huset på prärien sa...

Vad fin den där mossan är! Har jag inte sett tidigare. Undras vad det är för projekt du har förresten? Här har jag fixat lite julgodis och handlat några julklappar idag. Det får jag vara nöjd med :)

God Jul!

Kram Jenny

Vevve sa...

Alltid lika mysigt att besöka ditt hus både live och på bild i bloggvärlden! Det är ett riktigt riktigt julhus! Man nästan känner värmen från alla tända ljus genom dataskärmen!
Hoppas du hinner njuta av julen åxå mellan alla projekt och påhitt!
Du får skicka över Tilda att leka med det "roliga bruna" så du hinner klart målningen...!
Tack för sällskapet ikväll!

Kram Veronica

i Emmas vita hem sa...

Hej hej!
Oj så mkt fint du visar från ert vackra hem!
Nu kan jag faktiskt gissa mig till var ni bor, brukar ta vägen förbi ert fina hus när vi åker våra tripper till byggmax :) Känner igen den söta båten på gården :)
Hoppas att ni får en riktigt god jul! Många kramar Emma