onsdag 9 december 2009

Jul jul strålande jul...

Älskar verkligen julen och allt som hör till. Trodde på tomten tills jag var tolv år och någon råkade berätta, glömmer aldrig besvikelsen över avslöjandet. Minns hur min morfar alltid stod i fönstret och väntade med mig att Tomten skulle dyka upp där ute i mörkret i snöstormen.
Morfar spelade med så otroligt bra att han också trodde på tomten, denna underbara varelse som jag drömde om. Hur han la ett paket under min kudde på julaftonsmorgon när jag sov. Försökte verkligen vara vaken för att träffa han men lyckades aldrig.
Glömmer aldrig när vi träffade tomtens lastbil. Pojkarna var runt 5-6 år och vi var på väg ner till syster i Västerås, det var november månad och snöstorm ute. Mitt i natten när vi kom körandes syntes ett sken långt borta, barnen vaknade till av ljuset som vi kom ikapp.
Tro det eller ej men det var Tomtens lastbil fullastad med julklappar till alla snälla barn. En röd lastbil med lysen runt om hela bilens kanter som lyste i snöstormen. Det bästa av alla var att när vi körde om detta lysande ekipage så var det en stor tomte på bilens långsida, med vitt hår och ett stort skägg.
Barnen var alldelens till sig, vi hade verkligen träffat tomtens lastbil. Det dom inte vet och aldrig kommer att få veta var att det var den underbara coca coola lastbilen som är på reklamen.
Ett minne förlivet som det pratas mycket om.

Lovade visa lite bilder från min lilla gårdsbutik, vill tacka alla kunder som kommer onsdag kvällar i regn och ishalka. Vi hoppas på snön nästa vecka.
Kram Theres

15 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Vilket supersött minne. Jag blev alldeles varm inombords när jag läste det.
Fint att du delade med dig av minnet..


Kram

Flisan

Photo by Maria sa...

Vilken söt berättelse.. Och vilka fina bilder..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vilket gulligt minne du skriver om.Jättefina bilder visar du.Ha en skön torsdag kramizar Rita.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så mycket vackert du har i din gårdsbutik!!
Kul minne med tomtens lastbil..kan förstå det var stort o magiskt för dem!!

kramis på er!!♥

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhhh du, det var ett roligt minne, tänka att ni har sett den bilen !!
Åhhh så mysigt och fint du har det i din butik !! Mycket vackert !!
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

alegni sa...

vilken härlig morfar du hade!
och vilket härligt minne för barnen :)
mycket mysigt i din affär om jag bara bodde lite närmare, skulle jag komma och se allt lajv ;)
kram
ingela

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt när du och morfar väntade på tomten. Och den lastbilen skulle jag också vilja se på riktigt, det glömmer man nog aldrig. Jättefina bilder från butiken.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Nämen attans att jag missade igår kväll! Inte så ofta jag är ledig onsdagar. Ser ju att ett litet shoppingbesök vore på sin plats;)
Kommer du att ha nån helgdag öppet?
Kram Cilla

becca sa...

Hejsan,
Ja visst är det härligt med jul och alla härligt barnminnen, när jag va liten gick alltid min morfar ut till garaget och skulle elda....oah precis då kom alltid tomten, det tog väldigt många år innan jag förstod vad som hände där ute i garaget.

Vilka mysiga julbilder från din butik, ha en bra dag,
kram Rebecca.

Louise sa...

Härlig historia och fina bilder! tack för det! :O)

Millas hem sa...

Mmm, så fint på brickan! Och jag tycker kopparna med små hjärtan är så himla fina!

Kram Camilla

livet på utanäs sa...

Hej !

Så fint du har det i din butik , så vill jag också ha det en vacker dag =)

Julen är roligast när barnen är små , allt är så magiskt på nått sätt ...
Man får se fram emot barnbarn =)

Ha det gott !
Kram Sussi O

LOTTAS HOME sa...

Åhh vilka härliga tomte minnen!!! Jätte mycket fint du har i din butik, blev sugen på en massa saker.... Synd att det är så långt bara. Ha en toppen dag!

Kram, kram

Norregård sa...

Så mysigt du skriver;o)
Och vilka fina saker du har i din butik!! Tack för titten hos mig!
Kram Kram Malin

Vevve sa...

Hej!
Guess what?
Datorn är tillbaka och så är jag
Skulle kunna kika runt hela natten, men flickorna små ska ju upp och lussa i morgon! Visst ska ni dit? Vi ses!
Kram grannen