tisdag 15 december 2009

Raska fötter springa tripp tripp tripp...

Känns som om jag bara springer runt och får ingenting gjort, i två dagar har jag börjat julstäda men inte kommit längre än så. Det dyker hela tiden upp nya saker som ska ordnas, är det inte kläder till julshowen tvillingarna ska vara med i på torsdag så är vi taxi till hockeyträningar,längdskidträningar, fotboll och badminton. Har lovat min man att jag ska sova innan midnatt för han har märkt att min kropp inte orkar snart. Men det är inte lätt när det är tyst i huset och jag går runt i mina stora raggsockar och bara myser, är så sugen att baka några till små pepparkakshus har liksom fått dille på små hus att dekorera med.
Årets ljusstake är denna stjärnljusstake som jag älskar och har året om.
Min byrå i vardagsrummet fick lite nya saker här i natt, till helgen kommer denna plats förvandlas till ett stor godisbord med allt som julen bjuder på.
Tack för alla underbara mail och kommentarer, vill så gärna svara på alla men just nu måste jag tänka lite på mig själv.Så jag passar på att önska er en God jul om jag inte hinner kika in till er.Ha en underbar dag.
Kraaam Theres

13 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Så fint och varmt och hemtrevligt du har det hos dig Tess och du kommer att bli den finaste julflickan i hela Norrland på julafton med allt det vackra du ska ha på dig. Kram på dig/Ingela.

hemma hos lilla mej sa...

Härlig bild du visar.Ja då är vi två bara älskar att vara uppe både tidigt och sent och skrota för mig själv.Ha en härlig onsdag vännen kramiz Rita♥

Photo by Maria sa...

Tror mannen din har rätt i att du bör få lite sömn.. Kroppen skall orka många år till..

Så fint du gjort..

Kram
Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhh lilla vän, du måste vila...tänk vad hemskt om du skulle bli sjuk till Julen !! Sååå fint du har pyntat !!
Kraaam Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej !

Ja nu är det mycke & göra i stugorna....
springer oxå omkring & tror att jag har hur lång tid på mig som helst..men det har jag inte..på lördag ska vi ha jul med min mor & far...hur ska jag hinna...

Fina bilder!
Kram Nilla

Lisa.L sa...

Hej ! ser på sista bilden att du har en sån plåtburk med en tomte på, jisses dom dära e värdefulla! Såg en å traderA som gick på nästan 1000 kr ! kram och ta nu hand om dig :D

Huset vid ån sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig...vad glad jag blev. Känner igen mig med att tassa runt i raggsockor och ändra o dona här hemma! vad mycket fint du visar....Önskar dig också en riktigt god Jul! Många JulKramar Therese

Vit som snö sa...

Då lyser det i fler fönster än mitt under natten i vår lilla stad;) Jag kommer heller aldrig isäng, älskar att pyssla i tyyyyssstnaden!
God Jul till dej också om vi inte hörs före!
Kram Cilla

Prästgårds Maria sa...

Vad otroligt mysigt du har det!
kram

Vitaboet sa...

gud så mysiga bilder. Hoppas du inte stressar alltför mkt nu innan jul, njut av allt. Kram Camilla

Louise sa...

Lyd din man!! Det slutar inte bra med ett sådant stressigt liv och leverne... Ah jag älskar godisbord - de är en fröjd både för öga och mage!

LOTTAS HOME sa...

Mysigt du gjort! Känner igen det där med att pyssla när allt är tyst, men man måste ju sova lite ibland...Vila lite nu så du orkar med julen. Kram på dig!
lottashome.blogspot.com

mitt skärgårdsliv sa...

Fint litet pepparkakshus!! Försök få mera sömn och vila inför julen! Ta hand om dig!